اعلام سقف افزایش اجاره‌ بها / وزیر راه وارد گود...

اعلام سقف افزایش اجاره‌ بها / وزیر راه وارد گود...

وزیر راه و شهرسازی، بذرپاش، اعلام کرد که در 48 ساعت آینده، شوراهای مسکن استانی می‌توانند سقف افزایش اجاره‌ها را به...

بذرپاش، وزیر راه‌وشهرسازی با اشاره به موضوع عملیات طرح نهضت ملی مسکن اظهار کرد: ساخت بیش از 2 میلیون و 600 هزار واحد مسکونی در عملیات طرح نهضت ملی مسکن قرار دارد.

وی افزود: در هفته جاری در سه استان تهران، یزد و سیستان وبلوچستان حدود 60 هزار واحد مسکونی به بهره‌برداری می‌رسد و تقدیم هموطنان در این سه استان می‌شود.

وزیر راه‌وشهرسازی همچنین گفت: ظرف 48 ساعت آینده شورای مسکن استان‌ها می‌توانند سقف افزایش اجاره‌بها را به شورای‌ عالی مسکن اعلام کنند.

طرح نهضت ملی مسکن که چند وقتی است توسط دولت مطرح شده به منظور حل مشکلات مسکن در کشور. این طرح با هدف افزایش دسترسی به مسکن مناسب برای تمامی اقشار جامعه، ایجاد فرصت‌های شغلی در صنعت ساخت و ساز، و توسعه پایدار در حوزه مسکن طراحی شده است.

طرح نهضت ملی مسکن شامل اقدامات گسترده‌ای از جمله تسهیلات مالی برای خرید و ساخت مسکن، تخصیص زمین‌های عمومی برای احداث مسکن مهمان‌نواز، تشویق به ساخت واحدهای مسکونی با هزینه پایین، و ارايه تسهیلات مالی و فنی به سازندگان و خریداران مسکن است.

به گفته مقامات دولتی، اجرای این طرح بهبود قابل‌ملاحظه‌ای در شرایط مسکن کشور ایجاد خواهد کرد و به رفع بخشی از مشکلات مسکن و کاهش نابرابری‌های اقتصادی و اجتماعی کمک خواهد کرد. این طرح در چارچوب برنامه‌های توسعه کشور و با همکاری بخش خصوصی و عمومی اجرا خواهد شد.

در ویدیوی منتشر شده در این گزارش، میتوان سخنان بذرپاش را در همین باره مشاهده کرد.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد