از «زمان آغاز فعالیت بورس نفت» تا «انصراف سازمان از برگزاری نمایشگاه بورس، بانک و بیمه»

از «زمان آغاز فعالیت بورس نفت» تا «انصراف سازمان از برگزاری نمایشگاه بورس، بانک و بیمه»

در طول سال هایی که بورس ایران فعالیت خود را آغاز کرده است اتفاقات و وقایعی را به خود دیده است که هر یک به نوعی می توانند تجربه ای برای مدیران فعلی و تجدید خاطراتی برای سهامداران باشند. این نوشتار به وقایع و اخبار بورس ایران در چهارمین روز خرداد ماه در طی سال های مختلف خواهد پرداخت که به نوعی برای بورس ایران حايز اهمیت بوده اند.

به گزارش نبض بورس، در طول سال هایی که بورس ایران فعالیت خود را آغاز کرده است اتفاقات و وقایعی را به خود دیده است که هر یک به نوعی می توانند تجربه ای برای مدیران فعلی و تجدید خاطراتی برای سهامداران باشند. این نوشتار به وقایع و اخبار بورس ایران در چهارمین روز خرداد ماه در طی سال های مختلف خواهد پرداخت که به نوعی برای بورس ایران حايز اهمیت بوده اند.

4 خرداد 1385، به دستور ريیس جمهوری، شهریور امسال بورس نفت فعالیت خود را در جزیره کیش آغاز می کند.

4 خرداد 1387، مدیرعامل شرکت بورس آخرین وضعیت عرضه سهام شرکت ها را اعلام کرد. منوچهر آقانژاد مدیر عامل پالایشگاه اصفهان نیز درخصوص عرضه سهام شرکت گفت: احتمالا به جای عرضه 20 درصد سهام در عرضه اولیه، بلوک 5 درصدی سهام پالایشگاه اصفهان در 19 خرداد ماه عرضه خواهد شد.

4 خرداد 1388، حسن قالیباف اصل مدیرعامل بورس تهران گفت: فرا بورس به زودی راه‌اندازی می‌‌شود.

4 خرداد 1389، بلوک پنج درصدی بانک تجارت با قیمت هر سهم دو هزار و 783 ریال خریداری شد.

4 خرداد 1392، به استناد تبصره "ب" ماده 99قانون برنامه پنجم توسعه و موافقت کمیته عرضه شرکت فرابورس ،4 شرکت بانک قرض الحسنه رسالت ،سیمان لارستان ،آلومتک و پرمیت از 4 خرداد در فهرست نرخ های بازار پایه درج شدند.

4 خرداد 1395، شرکت سرمایه‌گذاری مسکن الوند به فعالان بازار سرمایه معرفی شد.

4 خرداد 1397، یاسر فلاح رییس کمیته اجرایی " لیگ ستارگان بورس ایران" از برگزاری دومین دوره این رویداد مهم بازار سرمایه خبر داد و به پایگاه خبری بازار سرمایه (سنا) گفت: در حال حاضر با 50 دانشگاه گفتگو و مذاکره انجام شده و به زودی طی فراخوانی از دانشجویان سراسر کشور برای حضور در این چالش و رقابت جذاب دعوت می شود.

4 خرداد 1400، محمود گودرزی اعلام کرد: اولین عرضه اولیه بورس تهران با پشتوانه اوراق اختیار فروش تبعی و تضمین حداقل سود 25 درصد در دوره یکساله انجام می شود.

4 خرداد 1401، پس از برگزاری 12 دوره موفقیت‌آمیز نمایشگاه تخصصی بورس، بانک و بیمه توسط «سازمان بورس و اوراق بهادار»، از سال گذشته نهاد ناظر بازار سرمایه، انصراف خود را از «برگزاری» و «حضور» در این نمایشگاه سالانه به شرکت سهامی نمایشگاه‌های بین‌المللی اعلام کرد.

منبع: سنا و روزنامه دنیای اقتصاد و همشهری

  • بورس در گذر زمان هر روز ساعت 7 صبح منتشر خواهد شد.

آخرین اخبار بورس و اقتصاد