تبلیغ با "یک دست" صدا ندارد

تبلیغ با "یک دست" صدا ندارد

ازکی مسیر فروش بیمه را برای نمایندگان و بازاریابان این صنعت هم هموار کرده‌است و مردم بیشتر با کلمه بیمه خو گرفته‌اند.

به گزارش برنا، صنعت بیمه یکی از کلیدی‌ترین فعالیت‌های اقتصادی در هر کشوری محسوب می شود؛ صنعتی که با اطمینان خاطر دادن به افراد، سعی می‌کند آنها دغدغه های کمتری داشته باشند و به رغم چالش‌های پیش رو، کسب‌و‌کارشان را گسترش دهند.

متاسفانه در کشور ما صنعت بیمه با جایگاه مطلوب خود فاصله زیادی دارد. به عنوان مثال یکی از پارامترهای سنجش جایگاه بیمه در اقتصاد، وضعیت نفوذ آن در کشور است. ضریب نفود بیمه در واقع نسبت حق بیمه تولیدی به تولید ناخالص ملی است، تعریف می‌شود. عددی که در دنیا برای سال 2019 چیزی در حدود 23/7 درصد بود، اما طبق آخرین آمار منتشرشده سال 1400 ضریب نفوذ بیمه در ایران، 2/7 درصد اعلام شد. این در حالی است که در برنامه ششم توسعه کشور ضریب نفوذ بیمه 7 درصد تعیین شده بود.

از مهم‌ترین دلایل ضریب نفوذ پایین بیمه در کشور می‌توان به چند مورد اشاره کرد. نخست اینکه تعهدات بیمه‌ای فراوان و سنگینی بیش از حد کار شرکت‌های بیمه‌های بر دوششان قرار گرفته که تمرکز و توان آنها را برای تبلیغات و بازاریابی سلب کرده است. همچنین مبلغ حق بیمه پایین نسبت به ریسک پذیرفته شده در بازار رقابتی هم موجب فشار به این شرکت ها شده و البته که ضعف در نشر فرهنگ بیمه و شناساندن مزایای آن، به اکوسیستم این صنعت آسیب زده است. و البته که یک اختلاف مهم هم با سایر کشورهای دنیا وجود دارد و آن عدم توسعه پوشش‌های مختلف بیمه‌های زندگی است. در این بین نباید از نداشتن ابتکار و نوآوری در صنعت بیمه هم چشم پوشید. در شرایط کنونی، شرکت‌های بیمه‌ در کنار واحدهای بازاریابی و توسعه محصول، نیازمند واحدی باهدف بازارسازی نیز هستند تا با ایجاد تغییرات بنیادین درروش‌های عرضه و حتی نیازسنجی محصولات، این صنعت بزرگ را بیش ‌از پیش رشد دهند.

توسعه بیمه در گرو تبلیغات

این موضوع را نباید از قلم انداخت که رشته‌های بیمه (اموال، اشخاص و مسيولیت) کالا نیستند که مشتری در همان زمان خریدش از آن استفاده کند، بلکه خدماتی هستند که در طول و طی مدت بیمه‌نامه به او ارايه می‌شوند؛ به تعبیری کالایی غیرملموس هستند برای نیازهای آینده! این ویژگی‌ سبب شده تا فروشندگان بیمه از اصطلاح «بیمه فروختنی است نه خریدنی» استفاده کنند. این جمله در لایه زیرین خود به این معنی است که توسعه و پیشرفت صنعت بیمه در گرو تبلیغات است.

اما باید توجه داشت که توسعه بیمه مسيولیتی جمعی است که شرکت‌های بیمه، بیمه مرکزی و سازمان‌های علمی و آموزشی مخصوصا رسانه ملی باید در آن نقش فعال داشته‌باشند. این در حالی است که هر سال تنها 0.5 درصد از کل حجم فروش بیمه برای ترویج فرهنگ بیمه‌ای و بازاریابی هزینه می‌شود. بیشتر مردم بیمه را فقط در بیمه‌های درمانی، شخص ثالث یا بیمه تامین اجتماعی می‌شناسند و همچنان تاثیر و نقش آن در جامعه ناشناخته مانده‌است. طبیعتا تبلیغات یکپارچه توسط شرکت‌های بیمه و به خصوص بیمه مرکزی می‌تواند به مرور زمان مردم را نسبت به پدیده بیمه و منافع و مزایای آن آگاهی کامل داد.

تحول در جامعه سنتی بیمه

برای سال‌های متمادی شبکه فروش سنتی بیمه کشور مسیری یکنواخت را طی می‌کرد تا با ظهور استارتاپ‌ها و گسترش فناوری این صنعت متحول شد. امروز برای خرید بیمه نیازی به مراجعه حضوری به شرکت‌های مختلف بیمه و اختصاص زمان زیاد نیست و این مجموعه‌ها با نوآوری و استفاده از تکنولوژی‌های روز، به دنبال رفع نیازهای بیشتر مشتریان هستند. به عنوان مثال خدمات نوینی همچون پرداخت خسارت آنلاین خودرو و درمان را هم به محصولات خود اضافه کرده‌اند تا مشتریان در هنگام استفاده از بیمه، آرامش بیشتری داشته باشند.

ضمن اینکه با آسان شدن روند استعلام، خرید یا تمدید بیمه کار برای همه راحت شده است. مردم با آگاهی و شفافیت بیمه مورد نیازشان را تهیه می‌کنند. طبیعتا به هر میزان ارتباط شرکت‌ها با ویژگی‌‌ها، خصوصیات اخلاقی و انتظارات مخاطبان نزدیک‌تر باشد، امکان موفقیت آنها در این عرصه بیشتر خواهد شد.

تاثیر شگفتی‌ساز استارتاپ‌ها بر فرهنگ بیمه

این روزها شاهد تبلیغات گسترده و همه‌ جانبه استارتاپ‌های بیمه‌ای هستیم. یکی از شرکت‌های پیشرو در این صنعت ازکی است. ازکی امکان خرید آگاهانه را با زبان ساده فرآهم کرده است و فرهنگ بیمه‌ای را گسترش می‌دهد.

تبلیغات شرکت ازکی محدود به معرفی این برند نمی‌شود بلکه از کانال‌های مختلف خود برای آگاهی بخشیدن به مردم استفاده می‌کند تا در آینده بیمه‌ای مطمين برای رفع نیازهای خود داشته باشند. در واقع ازکی تلاش می‌کند تا با شناسایی و شناخت خواسته‌های مشتریان و نیازهایشان با آن‌ها همسو شود.

ازکی از کانال‌های وبلاگ ازکی برای آگاهی بخشی استفاده می‌کند و تا به حال بیش از 1000 مقاله بیمه‌ای برای رشته‌های مختلف بیمه منتشر کرده‌است. ارزش این مطالب زمانی بیشتر مشخص می‌شود که بگوییم روزانه هزاران کاربر از سایت و مجله‌ ازکی بازدید می‌کنند و بعد از مطالعه مقاله‌های آموزشی این مجله، می‌توانند سوالات و نظرات خود را پرسیده و پاسخ آن را به سرعت دریافت کنند.

ازکی مسیر فروش بیمه را برای نمایندگان و بازاریابان این صنعت هم هموار کرده‌است و مردم بیشتر با کلمه بیمه خو گرفته‌اند. به گفته ريیس کل بیمه مرکزی کشور میزان استفاده از کلمه بیمه در بین مردم از 0/07 به 2/7 درصد افزایش یافته است. با استناد به این جمله می‌توان نتیجه گرفت که استارت‌آپ‌های بیمه‌ای در ارتقای فرهنگ بیمه‌ای و بازنشر اطلاعات و دانش نقش پررنگی داشته‌اند.

انتهای پیام/

local_offerبرچسب‌ها:
افزایش 20 درصدی تعرفه این پزشکان بررسی الزام خصوصی سازی در صنعت خودو قیمت یک آپارتمان نقلی در این منطقه تهران + جدول جزيیات مهم درباره حقوق و عیدی بازنشستگان ایلان ماسک بسیار ثروتمندتر می‌شود! شکاف عجیب قیمت آپارتمان در شمال و جنوب تهران/ این خانه... سفر ایرانی ها به تفلیس چقدر آب می خورد؟ این افراد در آستانه خطری اقتصادی و بزرگ! دو سناریو مهم پیش‌‌‌ روی بورس بازان کوچک‌ترین ویلا باغ‌های کردان چه قیمتی دارند؟ وزارتخانه‌ها عامل ورود ارز به کشور شوند ادامه ریزش قیمت طلا در بازار استقبال از سرمایه‌گذاری در صنعت دخانیات آیا عقل اردوغان نمی‌رسد؟! پیش‌بینی عجیب ريیس اتحادیه از قیمت گوشت! توافق ایران و ازبکستان در راستای توسعه ترانزیت ریلی دیدار فوتبال ایران و عراق تحت پوشش بیمه رازی پیش‌بینی عجیب رییس اتحادیه از قیمت گوشت/ این بخش از گوشت گوسفند کیلویی 180 هزار تومان شد پیش بینی سرسام آور درباره قیمت اتریوم برف در جاده‌های 17 استان و ترافیک در محور فیروزکوه/ ضرورت تجهیز خودرو به زنجیر‌چرخ‌ ورود دلار به کانال 24 هزار تومانی هشدار کولاک‌ و وقوع بهمن در برخی نقاط کشور/یخبندان در 25 استان و احتمال افت فشار گاز‌ زمان دقیق واریز سود سهام عدالت اظهارات مهم ارزی رییس کل بانک مرکزی/ چگونه صادرات تقویت... عیدی بازنشستگان به موقع پرداخت می شود؟ | آخرین خبر از افزایش حقوق بازنشستگان در سال آینده صدور اسناد مالکیت تک‌برگ توسط دفاتر اسناد اعلام زمان واریز سود سهام عدالت | هر نفر چقدر سود دریافت می‌کند؟ هماهنگی بین‌ بخشی‌ برای تسهیل صادرات و تامین مالی زنجیره تولید/نگاه اقتصادی‌ کشور‌ صادرات محور باشد پرمصرف‌ترین و کم‌مصرف استان‌ها در 24 ساعت گذشته/ کاهش 100 میلیون مترمکعبی مصرف گاز صعود چند ده دلاری قیمت پالادیوم در بازار جهانی/ امروز طلا چند دلار پایین آمد؟‌ اینماد اجباری باعث مهاجرت نخبگان می شود / تمایل مردم به فعالیت زیر زمینی با ایجاد طرح اینماد اجباری افزایش 30 درصدی جرایم بیت کوینی و دیگر ارزهای مجازی در سال 2021 پیش‌بینی بورس تا پایان سال/ بازار سهام سال آینده رونق می‌گیرد؟ «تامین انرژی پایدار» و «ثبات‌ ارزی» 2 مطالبه‌ صنعتگران/ کالای قاچاق بلای جان تولیدکننده رشد 60 درصدی 3 رمز ارز در بازار امروز قیمت پر فروش ترین گوشی های موبایل در بازار + جدول بالش های مخدر به انگلیس نرسید صالح آبادی: نگاه اقتصادی کشور باید صادرات محور باشد صادرات 345 هزار تن گاز مایع از بندر سیراف پارس جلوگیری از هدررفت منابع ارزی برای واردات کالاهای غیرضروری و لوکس دوره‌ای جدید را در بخش تعاون آغاز می‌کنیم کاهش قیمت مسکن / قدرت خرید افزایش می یابد؟ کدام شرکت‌ها افزایش سرمایه دارند؟ | مهلت پذیره نویسی 2 نماد تا چه زمانی است؟ جایگاه ویژه ایران در تعیین قیمت زعفران خبر وزیر کار درباره تحول در بخش تعاون ایران مرجع قیمت زعفران در دنیا خواهد شد قدرت خرید متقاضیان مسکن در حال افزایش است؟ واکنش همتی به اعتراف آمریکا/ یک توافق خوب می‌تواند... خبر مهم ريیس کل بانک مرکزی درباره مقرارت واردات قیمت نفت رکورد 7 ساله را شکست