از «آغاز فعالیت کمیته های ناظر بر حسابرسان معتمد بورس» تا «عرضه اولیه غکورش»

از «آغاز فعالیت کمیته های ناظر بر حسابرسان معتمد بورس» تا «عرضه اولیه غکورش»

در طول سال هایی که بورس ایران فعالیت خود را آغاز کرده است اتفاقات و وقایعی را به خود دیده است که هر یک به نوعی می توانند تجربه ای برای مدیران فعلی و تجدید خاطراتی برای سهامداران باشند. این نوشتار به وقایع و اخبار بورس ایران در پنجمین روز خرداد ماه در طی سال های مختلف خواهد پرداخت که به نوعی برای بورس ایران حايز اهمیت بوده اند.

به گزارش نبض بورس، در طول سال هایی که بورس ایران فعالیت خود را آغاز کرده است اتفاقات و وقایعی را به خود دیده است که هر یک به نوعی می توانند تجربه ای برای مدیران فعلی و تجدید خاطراتی برای سهامداران باشند. این نوشتار به وقایع و اخبار بورس ایران در پنجمین روز خرداد ماه در طی سال های مختلف خواهد پرداخت که به نوعی برای بورس ایران حايز اهمیت بوده اند.

5 خرداد 1384، دو کمیته اصلی ناظر بر فعالیت های حسابرسان معتمد بورس فعالیت خود را آغاز کردند.

5 خرداد 1387، بار دیگر اخبار شاخص‌های بورس تهران، در کانون توجه محافل خبری قرار گرفته است. سازمان بورس و اوراق بهادار تهران مصوبه جدید شورای بورس در خصوص نحوه تغییر شاخص کل را منتشر کرد.

5 خرداد 1389، بیش از 157 میلیون سهم از سهام معدنی و صنعتی چادرملو به شرکت های سرمایه گذاری استانی آذربایجان شرقی، اردبیل ، ایلام ، زنجان ، سیستان و بلوچستان ، قزوین ، کردستان ، کرمانشاه ، خوزستان ، سمنان ، قم ، کرمان و گیلان واگذار شد.

5 خرداد 1391، رییس سازمان بورس و اوراق بهادار از راه اندازی موسسات رتبه بندی اعتباری در سال 91 خبر داد.

5 خرداد 1393، تعداد 105 میلیون سهم معادل 10 درصد از سهام شرکت نفت سپاهان برای نخستین بار در بورس اوراق بهادار تهران عرضه می شود. همچنین نصرالله فیاض لاریجانی مدیرامور دبیرخانه شورای بورس و هیات پذیرش و پدر فرهنگ سازی در بورس تهران دار فانی را وداع گفت.

5 خرداد 1396، شرکت گروه کارخانجات صنعتی تبرک از طریق کارگزاری اردیبهشت ایرانیان در نظر دارد 60 میلیون سهم معادل 8 درصد از سهام «غشهداب» را به طور یکجا و نقد به فروش برساند. قیمت پایه کل این عرضه 132 میلیارد ریال و شرایط پرداخت ثمن معامله یکجا و نقد است.

5 خرداد 1398، دومین روز از هفته معاملاتی جاری، بازار دوم فرابورس ایران شاهد عرضه اولیه 20 درصد از سهام شرکت تولید ژلاتین کپسول ایران (دکپسول) بود تا این شرکت دارویی از امروز با قیمت هر سهم 5700 ریال به گردونه معاملات سهام در فرابورس بپیوندد.

5 خرداد 1399، ريیس کل بانک مرکزی با اعلام اینکه روز سه‌شنبه بیانیه رسمی «چارچوب هدف گذاری تورم» از سوی بانک مرکزی منتشر خواهد شد، از نهایی شدن ادغام دو بانک «مهر اقتصاد» و «حکمت ایرانیان» در بانک سپه و همچنین عرضه اوراق بدهی در روز های آتی خبر داد.

5 خرداد 1400، 8 درصد از سهام شرکت صنعت غذایی کورش با نماد (غکورش) در بورس تهران عرضه اولیه و کشف قیمت شد.

منبع: سنا و روزنامه دنیای اقتصاد و همشهری

  • بورس در گذر زمان هر روز ساعت 7 صبح منتشر خواهد شد.

آخرین اخبار بورس و اقتصاد