تامین کالا‌های اساسی و نهاده‌های دامی در اولویت است

تامین کالا‌های اساسی و نهاده‌های دامی در اولویت است

وزیر جهاد کشاورزی اعلام کرد: تامین کالا‌های اساسی مردم و نهاده‌های دامی در اولویت است و برای تامین ارز مورد نیاز آن‌ها تلاش می‌شود.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
ساداتی نژاد در پاسخ به خبرنگار ما با بیان این مطلب افزود: امیدواریم با توجه به گشایش‌های ارزی که پیش رو است، بتوانیم این امر را مدیریت کنیم.

او ادامه داد: تامین امنیت غذایی کشور نیز از اولویت‌های بنده در وزارت جهاد کشاورزی است به همین منظور به زودی در وزارت جهاد کشاورزی، قرارگاه تامین امنیت غذایی کشور تشکیل می‌شود.

او تاکید کرد: در حال حاضر در بازار‌های مختلف، چالش‌ها و مشکلاتی وجود دارد که باید هر چه زودتر این چالش‌ها برطرف شود مهمترین این چالش‌ها تامین نهاده‌های دامی است.

وزیر جهاد کشاورزی ادامه داد: باید زمینه‌ای را فراهم آوریم تا سود تولید به دست کشاورزان برسد و واسطه‌ها از میان برداشته شوند.

ساداتی نژاد گفت: بنابراین باید به اتحادیه و تشکل‌های کشاورزی اهیمت ویژه‌ای داده شود و در واقع کار را به عهده آن‌ها بگذاریم و نقش وزارت جهاد کشاورزی بیشتر نظارتی باشد.

او افزود: وزارت جهاد کشاورزی مردمی‌ترین وزارتخانه است که قسمت بزرگی از آن توسط بخش خصوصی اداره می‌شود و باید این موضوع گسترش یابد.

وزیر جهاد کشاورزی اضافه کرد: در چند وقت اخیر مخصوصا به دلیل تغییر دولت، مشکلاتی در زمینه‌ها و بازار‌های مختلف تشکیل شده که باید هر چه زودتر با افزایش نظارت این مشکلات برطرف شود و زمینه‌ای را فراهم آوریم تا آرامش به بازار‌های مختلف بازگردد.

او ادامه داد: چالش‌های بخش کشاورزی بسیاری است و این چالش‌ها در نخستین شورای معاونان که عصر امروز برگزار می‌شود مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

ساداتی نژاد گفت: از دیگر دغدغه‌ها و اولویت‌های وزارت جهاد کشاورزی، تامین نهاده‌های کشاورزی برای کشاورزان است.

او افزود: با توجه به اینکه در آستانه کشت پاییزه قرار داریم کشاورزان باید بدون دغدغه نهاده‌های مورد نیاز خود را تامین کنند و این موضوع نیز در دستور کار وزارت جهاد کشاورزی قرار دارد.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد