قیمت جدید گوشت قرمز اعلام شد / آخرین وضعیت تولید...

قیمت جدید گوشت قرمز اعلام شد / آخرین وضعیت تولید...

سامانه تامین دام و طیور نرخ جدید انواع گوشت مرغ، گوشت گوسفند و گوشت گوساله را به شرح زیر اعلام کرد.

نوسان در قیمت کالاها، امری متداول و طبیعی است. هر ساله، شاهد نوسانات قیمتی در برخی محصولات کشاورزی و دامی در بازار هستیم. این نوسانات قیمتی می‌تواند ناشی از عواملی همچون تغییرات در عرضه و تقاضا، شرایط آب و هوایی، نوسانات ارزی و سایر عوامل تاثیرگذار بر بازار باشد.

به طور معمول، بازار کالاهای کشاورزی و دامی، بیشتر از سایر بازارها در معرض نوسانات قیمتی قرار دارد. این امر می‌تواند ناشی از ماهیت فصلی و تابع شرایط طبیعی بودن این دسته از کالاها باشد. در مجموع، نوسان در قیمت برخی کالاها، به ویژه محصولات کشاورزی و دامی، امری طبیعی و مرسوم است که هر ساله شاهد آن در بازار هستیم. این تغییرات قیمتی متاثر از عوامل متعددی است.

از ماه‌ها پیش روند تولید با نظارت دقیق کنترل شد و اکنون مشکلی در بخش تولید و تامین گوشت وجود ندارد.

همچنین، اولین سامانه تامین دام و طیور در ایران به منظور تسهیل در فروش و خرید دام و طیور برای کشاورزان و دامداران ایجاد شده است. برای دسترسی به این سامانه، کاربران می‌توانند به وبسایت stdt.ir مراجعه کنند.

سامانه تامین دام و طیور قیمت انواع گوشت گوساله و گوسفند را درب کشتارگاه را اعلام کرده است؛ بر همین اساس هر کیلو ران گوساله 489 هزار تومان، سردست 470 هزار تومان، راسته 672 هزار تومان، گردن 480 هزار تومان، و لاشه 374 هزار تومان اعلام شده است.

در میان انواع گوشت گوسفندی نیز، سردست 577 هزار تومان، گردن 547 هزار تومان، قیمت دارد. همچنین براساس اعلام سامانه یادشده قیمت ران مرغ درب کارخانه هر کیلو 88200 تومان، سینه 168300 تومان، مرغ کامل کشتار 81250 تومان و فیله 191 هزار تومان است.

مزیت این سامانه تامین دام و طیور در این است که امکان مقایسه قیمت‌ها و خرید به صورت آنلاین فراهم شده است. همچنین، با افزایش شفافیت در بازار، کالاهای با کیفیت تر به راحتی قابل دسترسی خواهد بود.

وضعیت عرضه گوشت قرمز در استان‌ها

منصور پوریان، ريیس شورای تامین دام کشور درباره وضعیت عرضه گوشت قرمز عنوان کرد که در استان‌هایی مانند تهران، البرز، قم و خراسان، گوشت قرمز گرم وارداتی در بازار عرضه می‌شود. اما در دیگر استان‌ها علاوه بر گوشت گرم وارداتی، گوشت منجمد هم در اختیار مصرف‌کننده قرار می‌گیرد.

ريیس شورای تامین دام کشور، درباره قیمت گوشت تصریح کرد که گوشت گرم گوسفندی تنظیم بازاری، با توجه نوع و قطعات گوشت بین 310 هزار تومان تا 350 هزار تومان و گوشت گرم وارداتی هم به قیمت 300 هزار تومان به فروش می‌رسد. لاشه بره نر با استخوان هم 475 هزار تومان و لاشه گوساله هم به قیمت 430 هزار تومان، در بازار عرضه می‌شود.

اشباع بازار، قیمت گوشت قرمز را کاهش می‌دهد؟

پوریان علت افزایش قیمت گوشت قرمز را کمبود عرضه دام به بازار دانست و اشاره کرد که درحال حاضر، زایش‌های بهاری افزایش پیدا کرده است. افزایش زایش‌ها در عرضه این محصول در بازار تاثیر مثبت می‌گذارد. فصل بهار و تابستان، دام به صورت گسترده عرضه می‌شود. از طرفی در بازار تقاضا هم کاهش پیدا می‌کند. گوشت‌های وارداتی هم در کنار گوشت تولید داخل، در بازار عرضه شده است. این باعث شده بازار گوشت کشور اشباع شود. پیش‌بینی می‌شود به دنبال افزایش عرضه، قیمت‌ها کاهش پیدا کند.

‌بر اساس این گزارش، عرضه گوشت تولید داخل و گوشت وارداتی باعث شده بازار این محصول اشباع شود. به دنبال کاهش تقاضا، احتمال کاهش قیمت این محصول در بازار وجود دارد.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد