کورسوی سبزی در آخرین ساعات معاملات

کورسوی سبزی در آخرین ساعات معاملات

در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته هرچند برخی از شاخص‌ها مثبت شده اما؛ این سبزی بسیار ضعیف آنچنان دلخوش کننده نبود و البته این خودرویی‌ها بودند که ترموستات بازار شدند تا تابلوی بورس کمی گرم شود!

به گزارش بورس‌نیوز، در آخرین روز معاملاتی هفته گذشته هرچند برخی از شاخص‌ها مثبت شده اما؛ این سبزی بسیار ضعیف آنچنان دلخوش کننده نبود و البته این خودرویی‌ها بودند که ترموستات بازار شدند تا تابلوی بورس کمی گرم شود!

اگر سبزی آخرین ساعات بازار را کنار بگذاریم، این هفته در مجموع شاخص کل کاهشی بود و چشم بازار به سوی جاده‌مخصوص جلب شده بود که اگر این سوی میدان تکانی بخورد، مجموع بازار به سوی سبزی حرکت کند.

به نظر می‌رسد بهتر باشد که گروه‌های مختلف به طور مستقل معاملات خود را صورت بدهند و به صنعت خاصی وابسته نشوند تا ریسک فعالیت‌ها در بورس تهران کاهش یابد.

شاخص کل بورس تهران با رشد دو هزار و 183 واحدی به پله یک میلیون و 410 هزار واحد افزایش یافت و شاخص هم‌وزن نیز رشد دو هزار و 815 هزار واحدی را به ثبت رساند و ارزش معاملات به 4200 میلیارد تومان بود و در فرابورس هم حدود 3 هزار میلیارد تومان معامله انجام شد.

موج نوسان ریز بر سکه و ارز

دلار در آخرین معاملات شب گذشته به 28 هزار و 370 تومان رسید و نسبت به روز گذشته رشدی بسیار اندک داشت و هر یورو نیز به 32 هزار و 105 تومان رسید؛ البته شاخص دلار وضعیت مشخص ندارد و در دامنه مثبت و منفی در سطح 95.88 در حال نوسان است.

در بازار سکه نیز پس از کاهش یا ریزش سطحی که سکه طی هفته گذشته تجربه کرده بود، آخرین نرخی که سکه بهار آزادی تجربه کرد 12 میلیون و 300 هزارتومان بود و هر سکه امامی نیز نسبت به روز گذشته خود به 12 میلیون و 500 هزارتومان رسید.

تابلوی طلافروشی نیز حاکی از آن است که هر گرم طلا، یک میلیون و 250 هزارتومان و هر مثقال طلا به 5 میلیون 518 هزارتومان رسیده اما؛ نکته جالب آنجاست که انس جهانی طلا در معاملات روز گذشته 14 دلار افزایش یافت و به 1865 دلار در هر انس رسید.

آب، در طلای سیاه

پس از آنکه هر بشکه نفت توانسته بود 85 دلار را بزند، اما؛ روند نزولی بازار بر اساس تصمیم‌هایی که اوپک پلاس و عربستان و متحدان آن در پیش گرفتند، هر روز روند نزولی را طی کرد تا آخرین نوسان، به 2.57 درصد کاهش برسد و قیمت نفت در هر بشکه به 80.18 دلار معامله شود.

از شرق تا غرب

با نگاهی به بازار‌های وال استریت می‌توان فهمید که شاخص داوجونز با 240 واحد، S&P با 38 واحد و نزدک با 3 واحد قرمزی بازار خود را به پایان رساندند، اما از سوی دیگر بازار‌های شرقی شاهد سبزی شاخص‌های خود بود و Nikkei ژاپن 171 واحد و شاخص شانگ‌های با 33 واحد سبزی به کار خود پایان دادند.

آخرین اخبار بورس و اقتصاد