نشانه‌های جدید بهبود بازار / بورس در فروردین مثبت می‌شود؟

نشانه‌های جدید بهبود بازار / بورس در فروردین مثبت می‌شود؟

بازار سهام در جریان معاملات امروز در کنار روند نزولی، عملکرد نسبتا مثبتی را برخلاف روزهای گذشته ثبت کرد و تا حدودی امید به روزهای آینده بازار را افزایش داد.

به گزارش تجارت‌نیوز، بازار سرمایه در جریان معاملات امروز (23 فروردین) با افزایش حجم عرضه و تقاضا نسبت به روزهای گذشته همراه بود. تعداد نمادهای مثبت افزایش یافت و در مقابل همچنان تعداد نمادهای قفل در صف فروش زیاد بودند.

برخی از نمادها در جریان معاملات امروز بازار سهام با افزایش حجم تقاضا همراه بودند و روند مثبتی داشتند، بنابراین روند نزولی شاخص نسبت به روزهای گذشته تا حدودی شرایط بهتری داشت.

محمد خبری‌زاد کارشناس بازار سرمایه در گفتگو با تجارت‌نیوز به تعداد نمادهای قفل در صف فروش اشاره کرد و گفت: حدود 70-80 درصد از نمادها هچمنان در صف فروش قفل هستند. با توجه به نمادهای قابل معامله‌ در بازار و شرایط قیمتی موجود، طبیعی است بازار تا حدی با افزایش حجم معاملات روبه‌رو شود.

این کارشناس بازار سرمایه به عدم چرخش نقدینگی و نقدشوندگی در بازار اشاره کرد و توضیح داد: با توجه به نیاز سهامداران به نقدینگی، قابل پیش‌بینی است که فروش سهام و به دنبال آن چرخش پول و حجم معاملات افزایش پیدا کند.

خبری‌زاد با بیان اینکه قیمت‌های جهانی افزایش یافته و نرخ دلار به ثبات نسبی رسیده است و نوسان زیادی ندارد توضیح داد: با توجه به روند کاهشی طولانی مدت قیمت نمادها، قیمت‌ها در شرایط مناسبی برای خرید قرار دارند.

او با اشاره به این نکته که در جریان معاملات امروز (دوشنبه) خریدهای غیردستوری در معاملات دیده شد، اظهار کرد: در صورت ادامه‌دار بودن این روند، بازار رفته رفته روند متعادل‌تری را پیش می‌برد.

او در ادامه گفت: با توجه به گزارش‌های خوبی که از برخی نمادها وجود دارد، احتمال دارد با تزریق نقدینگی به بازار، تا حدودی روند نزولی کم‌تر شود.

محمد خبری‌زاد معتقد است با توجه به آنکه حجم زیادی از صف‌های فروش و روند منفی فرسایشی در حال تمام شدن است، اگر حمایت‌ها و تزریق پول در بازار ادامه داشته باشد، بازار به روند متعادل‌تری از روند این روزها می‌رسد.

مطالعه بیشتر: پیش‌بینی بورس فردا 24 فروردین 1400

آخرین اخبار بازار سهام را در صفحه بورس تجارت‌نیوز دنبال کنید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد