بهانه افزایش نرخ گاز صنایع فولاد و پتروشیمی چه بود؟

بهانه افزایش نرخ گاز صنایع فولاد و پتروشیمی چه بود؟

ريیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: افزایش نرخ خوراک گاز و سوخت شرکت‌های فولادی و پتروشیمی با این بهانه که این شرکت‌ها سودده هستند و سود بالایی دارند، اشتباه و غیرمنطقی است.

به گزارش تجارت‌نیوز، عزت‌الله اکبری تالارپشتی در سمینار چالش گاز در زنجیره فولاد افزود: افزایش هزینه‌های تولید پتروشیمی و صنعت فولاد، آن‌ها را به همان سرنوشت بخش خودروسازی دچار می‌کند.

ريیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: توسعه اقتصاد کشور و حل مشکلات اقتصادی، فقط یک نسخه دارد و آن حضور قدرتمند مردم و بخش خصوصی در حوزه اقتصاد است. راه تحقق حضور بخش خصوصی در اقتصاد، مطالبه گری است. بخش خصوصی باید مطالبه گر باشد.

وی ادامه داد: این چه تدبیری است که به محض مواجهه با کمبود گاز و برق، تولید صنایع را تعطیل و گاز و برق صنایع را قطع می‌کنند؟! بخش خصوصی می‌تواند در زمینه تامین انرژی سرمایه گذاری کند.

اکبری تالارپشتی اضافه کرد: این چه تدبیری است که می‌گویند، چون شرکت‌های فولادی نظیر فولاد مبارکه سوددهی دارند و در عرصه تولید پیشتازند، باید نرخ خوراک یا سوخت گاز آن‌ها را افزایش دهیم تا سودشان کم شود. آیا قصد دارند این شرکت‌هایی را که عملکرد خوبی دارند هم ضررده کنند؟ افزایش هزینه‌های تولید پتروشیمی و صنعت فولاد آن‌ها را به همان سرنوشت بخش خودروسازی دچار می‌کند.

ريیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: سرمایه‌گذاری از اهمیت بسیاری برخوردار است باید در حوزه زیرساخت‌ها از جمله ساخت نیروگاه و میادین گازی فولادی‌ها و معدنی‌‎ها حضور پیدا کنند.

وی افزود: هرجا که بخش خصوصی تقویت شده، مشکلات هم رفع شده است که نمونه آن را می‌توان در صنعت پتروشیمی مشاهده کرد و اعلام آمادگی می‌کنیم که برای برون‌رفت صنایع فولادی هم حمایت مشابه صنعت پتروشیمی را انجام خواهیم داد.

اکبری تالارپشتی تصریح کرد: هرچه دخالت دولت در امور کمتر شود و بخش خصوصی تقویت شود می‌توان به رفع مسايل کشور امیدوار شد که البته در بودجه ارايه شده این موضوع کمتر در نظر گرفته شده است.

منبع: صداوسیما

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد