افزایش 700 هزار تومانی قیمت سکه

افزایش 700 هزار تومانی قیمت سکه

نايب‌ريیس اتحادیه طلا و جواهر، از افزایش قیمت 700 هزار تومانی سکه خبر داده و دلیل آن را بالا رفتن قیمت اونس جهانی و رشد قیمت ارز دانسته است.

به گزارش تجارت‌نیوز، محمد کشتی‌آرای، گفت: افزایش 23 دلاری انس جهانی و رشد قیمت ارز، باعث افزایش 700 هزار تومانی قیمت سکه شده است.

او افزود: امروز قیمت انس جهانی 1821 دلار بود و به این ترتیب هر قطعه سکه طرح جدید 11 میلیون 400 هزار تومان، سکه طرح قدیم 10 میلیون 800 هزار تومان، نیم سکه پنج میلیون 870 هزار تومان، ربع سکه سه میلیون 680 هزار تومان و سکه‌های گرمی دو میلیون 300 هزار تومان فروخته شدند.

کشتی‌آرای بیان کرد: هر مثقال طلا، امروز چهار میلیون 846 هزار تومان و هر گرم طلای 18 عیار یک میلیون 118 هزار 500 تومان معامله شدند (خبرگزاری صدا و سیما).

مطالعه بیشتر: نوسان دو هزار تومانی دلار در روز تعطیل! / شایعه ورود به کانال 26 هزار تومانی
پیش‌بینی‌ها در بازار طلا چیست؟

نادر بذرافشان، دبیر اتحادیه طلا از کاهش تقاضا در طول هفته گذشته و تاثیر نوسانات قیمت دلار بر بازار طلا وسکه خبر داد و علت اصلی افزایش قیمت را نبود تقاضا و افزایش نرخ ارز می‌داند.

او در گفتگو با تجارت‌نیوز به افزایش قیمت طلا و سکه اشاره کرد و توضیح داد: نوسانات نرخ ارز در چند روز گذشته که با افزایش قیمت دلار همراه بود، باعث افزایش قیمت در بازار طلا و سکه شد.

بذرافشان از کاهش تقاضا در بازارهای داخلی خبر داد و گفت: نوسانات و افزایش نرخ ارز موجب افزایش قیمت طلا و سکه شد و همین موضوع کاهش تقاضا در بازار را به دنبال داشت.

انس جهانی عصر روز چهارنشبه زیر مرز 1800 دلار و روی 1799 دلار قرار داشت. با وجود اینکه طلا عملکرد نسبتا ضعیفی داشت، قیمت سکه تغییرات مثبت قیمتی را به ثبت می‌رساند. قیمت سکه در شروع معاملات دیروز روی 11 میلیون و 120 هزار تومان قرار داشت. سکه در ادامه رشد کرد، به مرز حساس 11 میلیون و 200 هزار تومان نزدیک شد، آن را لمس کرد و دوباره زیر مرز حساس روی رقم 11 میلیون و 190 هزار تومان قرار گرفت.

توصیه مهم به خریداران طلا

به نقل از خبرگزاری مهر، ابراهیم محمد ولی در مورد خرید طلای آب شده، اظهار کرد: به دلیل بازگشت آرامش نسبی به بازار طلا و اطلاع رسانی در مورد مضرات خرید طلای آب شده، تقاضا برای خرید آن طی 40 روز اخیر نسبتا کاهش یافته است و اکنون، بیشتر خود صنعتگران حوزه طلا در معاملات طلای آب شده فعال هستند که اهل فن بوده و می‌توانند درست یا غلط بودن طلای آب شده را تشخیص دهند.

ريیس اتحادیه طلا و جواهر تهران افزود: زمانی که بازار دچار نوسانات شدید قیمتی می‌شود، مردم پول را تبدیل به طلا می‌کنند چرا که طلای آب شده مالیات بر ارزش افزوده و اجرت ندارد.

مطالعه متن کامل گزارش قیمت طلا و ارز امروز 1400 5 7 پیشنهاد می‌شود.

آخرین اخبار حوزه طلا و سکه را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد