آغاز دومین دور قرعه کشی خودرو/ ثبات قیمتها در بازار خودرو

آغاز دومین دور قرعه کشی خودرو/ ثبات قیمتها در بازار خودرو

آغاز دومین دور قرعه کشی خودرو، توقف تولید تیبا تا آخر تیرماه، امضای موافقت نامه تجارت آزاد با اوراسیا تا 3 ماه دیگر از جمله اخبار مهم این هفته حوزه صنعت، معدن و تجارت بود.

به گزارش خبرنگار مهر، آغاز دومین دور قرعه کشی خودرو، توقف تولید تیبا تا آخر تیرماه، درخواست صرب‌ها برای واردات محصولات دانش بنیان از ایران، امضای موافقت نامه تجارت آزاد با اوراسیا تا 3 ماه دیگر، ثبات قیمتها در بازار خودرو و آغاز مذاکرات برای تجارت ترجیحی با اندونزی از جمله اخبار مهم این هفته حوزه صنعت، معدن و تجارت بود.

آغاز دومین دور قرعه کشی خودرو

روز شنبه 25 تیر ماه مرحله دوم ثبت نام در سامانه یکپارچه آغاز و تا ساعت 17 روز 28 تیرماه ادامه داشت. در این مرحله بیش از 76 هزار و 700 دستگاه خودرو عرضه شد که برای این تعداد خودرو، 6 میلیون و 57 هزار و 555 نفر در طرح‌های مختلف فروش فوق‌العاده، پیش‌فروش و مشارکت در تولید خودروسازان ثبت‌نام کردند. نتایج قرعه‌کشی نیز از زمان پایان مدت ثبت نام، حداکثر تا یک هفته اعلام می‌شود.

توقف تولید تیبا تا آخر تیرماه

سید رضا فاطمی امین وزیر صمت گفت: پلتفرم خودروهای تیبا، سمند و 405 این گونه است که امکان ارتقا ندارند و نمی‌توان کیفیت آنها را ارتقا داد لذا بنا شد که به سمت توقف تولید حرکت کنیم. تیبا تا آخر تیرماه تولید می‌شود. تعدادی را مشخص کردیم که مردم قبلا ثبت نام کردند که برای تیبا 30 هزار دستگاه است. بعد از تشکیل تعهدات دیگر تولید نخواهد شد و فقط تا پایان این ماه تولید می‌شود.

اسلام پناه ريیس سازمان ملی استاندارد نیز با تاکید بر کیفیت و کسب رضایت مشتریان، از رفع عیوب پرتکرار خودرو خبر داد و خروج خودروهای تیبا، ساینا، سمند و 405 را از چرخه تولید اعلام کرد.

درخواست صرب‌ها برای واردات محصولات دانش بنیان از ایران

در سفر ريیس سازمان توسعه تجارت کشورمان به صربستان، علاوه بر توافقات مالی و بانکی، وزیر دارایی صربستان خواهان واردات محصولات دانش بنیان از ایران شد.

همچنین مقرر شد تا زمینه برقراری ارتباط میان بانک‌های منتخب دو کشور فراهم شود که وزیر دارایی صربستان در حین برگزاری جلسه دستورات لازم در این خصوص را به بانک‌های منتخب کشورش ابلاغ کرد.

همکاری وزارتخانه‌های صمت و نفت برای حل مشکل پتروشیمی‌ها

سید رضا فاطمی امین وزیر صمت گفت: در خصوص تولید فولاد مشکلی نداریم بخصوص در زمینه ورق فولادی و قیمت‌ها مناسب است اما عمده چالش ما در خصوص مواد پتروشیمی است که در این زمینه همکاری‌هایی را با وزارت نفت آغاز کرده‌ایم؛ با همان روشی که سازمان فولاد را کنترل کردیم سازمان پتروشیمی را هم کنترل خواهیم کرد.

امضای موافقت نامه تجارت آزاد با اوراسیا تا 3 ماه دیگر

میرهادی سیدی مشاور امور بین‌الملل و توافقنامه‌های تجاری سازمان توسعه تجارت ایران گفت: تا سه ماه آینده موافقت‌نامه تجارت آزاد به مرحله امضا می‌رسد که زیرساخت مهمی در مبادلات تجاری محسوب می‌شود و بر اساس آن 80 درصد تعرفه‌های گمرکی بین ایران با اتحادیه اقتصادی اوراسیا صفر خواهد شد.

توقف قیمت در بازار خودرو

سعید موتمنی ريیس اتحادیه نمایشگاه‌داران و فروشندگان خودرو تهران با بیان اینکه در حال حاضر اصلی‌ترین و مهم‌ترین مشکل بازار خودرو محدودیت عرضه است، گفت: نزدیک 2 ماه است که بازار خودرو آرام بوده و ثبات قیمتی داشته است و میزان تقاضا به قدری کاهش یافته که حتی تقاضای کاذب نیز در این بازار از بین رفته است. در حال حاضر همه طرف‌ها در بازار خودرو چه فروشنده و چه خریدار منتظر تعیین تکلیف واردات هستند از این رو حتی نوسانات نرخ دلار هم روی قیمت‌های خودرو تاثیری نگذاشته است.

آغاز مذاکرات برای تجارت ترجیحی با اندونزی

علیرضا پیمان پاک ريیس کل سازمان توسعه تجارت ایران گفت: بحث موافقتنامه تجارت آزاد را با چند کشور آغاز کرده‌ایم که از جمله آنها بحث تجارت آزاد با صربستان است. همچنین بحث تعرفه ترجیحی با اندونزی را آغاز کرده‌ایم.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد