کاهش قیمت نفت به 76.52 دلار

کاهش قیمت نفت به 76.52 دلار

قیمت نفت در معاملات بازارهای جهانی کاهش یافت و به بشکه‌ای 76.52 دلار رسید.

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس به نقل از رویترز، قیمت نفت پس از سه روز افزایشی، در معاملات امروز کاهش یافت.

هر بشکه نفت برنت با 17 سنت کاهش 76.52 دلار فروخته شد و هر بشکه نفت خام آمریکا با 28 سنت کاهش 70.62 دلار معامله شد.

بازار نفت در معاملات دیروز برای هر دو شاخص نفتی پس از کاهش ارزش دلار به کمترین رقم در 6 هفته گذشته، با بالاترین قیمت از 14 مارس بسته شد.

یپ جان رانگ، استراتژیست بازار در بانک IG گفت: «ریسک های اقتصادی در جلسه فدرال رزرو مطرح شده است؛ در عین حال، میزان بالاتر از انتظار ذخایر نفت خام آمریکا نیز باعث کاهش خوش بینی در مورد چشم انداز تقاضا شده است.»

وی افزود، با این حال، تضعیف ارزش دلار، نقطه روشنی برای کمک به ایجاد انعطاف پذیری در قیمت نفت است؛ به طوریکه در بحبوحه کاهش خرید در ابتدای این هفته، فضایی برای افزایش قیمت باقی مانده است.

پاول در روز چهارشنبه گفت: نگرانی صنعت بانکداری می‌تواند به بحران اعتباری منجر شود و پیامدهای مهمی برای اقتصاد داشته باشد. اقتصادی که مقامات بانک مرکزی امریکا پیش‌بینی کرده‌اند، در سال جاری حتی بیش از آنچه قبلا تصور می‌شد، کند خواهد شد.

جدیترین آمار اداره اطلاعات انرژی (EIA) نشان می‌دهد، ذخایر نفت خام آمریکا در هفته گذشته به طرز غیرمنتظره‌ای افزایش یافته و به بالاترین میزان در نزدیک به دو سال گذشته رسیده است.

ذخایر نفت خام آمریکا در هفته منتهی به 17 مارس 1.1 میلیون بشکه افزایش یافته و به 481.2 میلیون بشکه رسیده است که بالاترین میزان از می 2021 به شمار می رود.

تحلیلگران کاهش 1.6 میلیون بشکه را انتظار داشتند.

این تحلیلگر با استناد به آمارهای اداره اطلاعات انرژی آمریکا افزود، صادرات ناخالص نفت خام و فرآورده های نفتی به بالاترین میزان یعنی 12 میلیون بشکه در روز رسیده که بسیار بالاتر از سطح عرضه هر کشور دیگری است.

پایان پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد