فارس من| مطالبه مردم برای جلوگیری از عرضه پوشاک مغایر با شيونات اسلامی

فارس من| مطالبه مردم برای جلوگیری از عرضه پوشاک مغایر با شيونات اسلامی

کاربران سامانه «فارس من» با ثبت پویشی خواستار جلوگیری از عرضه پوشاک مغایر با شيونات اسلامی در فروشگاه‌ها شده‌اند.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، کاربران سامانه «فارس من» به تازگی با ثبت پویشی با عنوان «تاکید بر جمع‌آوری لباس‌های نامتعارف از لباس فروشی‌ها» خواستار برخورد با تولید‌کنندگان و فروشندگان لباس‌های نامتعارف و مغایر با شيونات اسلامی شدند، آنها در این پویش عنوان کرده‌اند که تا وقتی این لباس‌ها در سطح عرضه موجود است تقاضا برای آن وجود دارد.

به گزارش فارس یکی از دغدغه‌های مردم عرضه پوشاک نامناسب و مغایر با شيونات اسلامی است که به گفته ابراهیم درستی نايب ريیس اول اتاق اصناف تهران با توجه به نظارت‌های مستمر و همچنین براساس گزارش‌های مردمی اگر یک واحد تولید مانتو یا واحد عرضه کننده مانتو، تولید و عرضه‌ای مغایر با شيونات اسلامی داشته باشد در درجه اول به آنها تذکر داده می‌شود و اگر این مساله با تذکر اصلاح نشد، واحد تولیدی یا عرضه‌کننده مشمول جریمه نقدی و حتی پلمب می‌شود.

‌درستی پیش از این در این‌باره، در گفت‌وگو با‌ فارس‌ گفته بود: ‌تولید‌کنندگان و عرضه کنندگان مانتو مکلف هستند که تولیدشان متناسب با شيونات اسلامی باشد و اگر غیر از این باشد با توجه به نظارت‌های مستمر قطعا ‌اداره اماکن با واحدهای متخلف براساس قانون برخورد می‌شود.

به گفته نایب ريیس اول اتاق اصناف تهران، ‌اغلب عرضه‌کنندگان پوشاک مغایر با شيونات اسلامی، مزون‌ها هستند که نظارتی بر آنها وجود ندارد زیرا این مزون‌ها اغلب در واحدهای مسکونی یا غیر رسمی فعالیت دارند و لذا توسط بازرسان اتحادیه‌ و اصناف قابل رصد نیستند، برخی تولید‌‌کنندگان نیز در واحدهای زیرزمینی و یا ساختمان‌ها و منازل مسکونی اقدام به تولید می‌کنند که متاسفانه امکان نظارت بر آنها نیز وجود ندارد بنابراین ممکن است البسه نامناسب، تولید و روانه بازار کنند یا از طریق مزون‌ها یا فضای مجازی به فروش برسانند.

وی این را هم گفته بود که برای گرایش مردم و جوانان به استفاده از پوشاک متناسب با شيونات اسلامی باید فرهنگ سازی صورت گیرد و آموزش‌های لازم از طریق رسانه‌ها و مدارس باید به جوانان داده شود، زیرا با اقدامات فیزیکی از قبیل بازرسی‌ها در کلانشهری مانند تهران نتیجه لازم حاصل نمی‌شود.

بنابراین گزارش خبرگزاری فارس طبق رسالتی که بابت پیگیری سوژه‌‌های فارس من برای خود تعریف کرده است، حتما پیگیری این موضوع را در دستور کار قرار می‌دهد و از مسوولان خواستار توضیحات بیشتر در این‌باره خواهد شد.

کاربران دیگر هم در صورت تمایل می‌توانید به امضاکنندگان این پویش بپیوندند؛ خبرگزاری فارس با رسیدن امضاهای این پویش به 1000 امضا و بالاتر حتما پیگیری‌های مختلفی در این‌باره خواهد داشت.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد