سردرگمی در بازار دلار / آخرین قیمت دلار تا پیش از امروز 5 بهمن 99

سردرگمی در بازار دلار / آخرین قیمت دلار تا پیش از امروز 5 بهمن 99

روز شنبه، اسکناس آمریکایی معاملات خود را در محدوده 22 هزار و 400 تومانی آغاز کرد که 400 تومان کمتر از نرخ بسته شده روز پنج‌شنبه بود. اما با چه قیمتی به معاملات خود پایان داد؟

به گزارش تجارت‌نیوز، دیروز قیمت دلار بین دو کانال جابه‌جا شد. اما آخرین قیمت دلار تا پیش از امروز 5 بهمن 99 چقدر بود؟

در این مورد دنیای اقتصاد نوشت: در اولین روز هفته، دلار بین دو کانال جابه‌جا شد، امری که از سردرگمی قیمتی در بازار ارز خبر می‌داد. روز شنبه، اسکناس آمریکایی معاملات خود را در محدوده 22 هزار و 400 تومانی آغاز کرد که 400 تومان کمتر از نرخ بسته شده روز پنج‌شنبه بود.

شروع کاهشی دلار در یک ساعت ابتدایی روز ادامه یافت و این ارز تا محدوده 22 هزار و 100 تومانی پایین رفت. از این نقطه، بازیگران ارزی وارد فاز خرید شدند و قیمت در نیمه دوم روز توانست وارد کانال 23هزار تومانی شود.

حدود ساعت 3 بعدازظهر، اسکناس آمریکایی در بازار در محدوده 23 هزار و 200 تومان معامله می‌شد که 400 تومان بالاتر از روز پنج‌شنبه بود.

جابه‌جایی شدید دلار در روز شنبه بیانگر آن بود که بازار ارز همچنان سطح تعادلی قیمتی خود را نشناخته است و هر تغییر کوتاه‌مدتی در انتظارات، می‌تواند نوسانات نسبتا شدیدی را در بازار ایجاد کند.

در چنین شرایطی، وظیفه سیاست‌گذار ایجاب می‌کند که با ورود به بازار مانع از افزایش دامنه نوسانات شود و سعی کند دالانی را برای نوسان قیمت طراحی کند که اطمینان معامله‌گران و فعالان اقتصادی برای خرید و فروش ارز را بالا ببرد.

در واقع در شرایط کنونی که دامنه نوسان زیاد است، نه واردکننده و نه صادرکننده نمی‌تواند با فراغ بال اقدام به تهیه یا فروش دلار کند، چرا که هر دو می‌توانند با ضرر سنگینی روبه‌رو شوند.

اخبار مرتبط با دلار را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد