افزایش 10درصدی قیمت روغن موتور

افزایش 10درصدی قیمت روغن موتور

قیمت روغن موتور خودروهای سبک و سنگین با تصویب ستاد تنظیم بازار و موافقت سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، 10 درصد افزایش یافت.

به گزارش تجارت‌نیوز، با صدور مجوز افزایش قیمت روغن‌ موتورهای بنزینی و دیزلی توسط سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، در تاریخ 5 تیر ماه 1400 ستاد تنظیم بازار، افزایش قیمت 10 درصدی را صادر کرده است.

براساس مصوبه ستاد تنظیم بازار:

در راستای اجرای تصمیمات بند(6) یکصد و سی و ششمین جلسه کارگروه تنظیم بازار (ابلاغی طی نامه شماره 60/53119 تاریخ 18 اردیبهشت 1400) و تصمیمات بند (12) یکصد و چهلمیت جلسه کارگروه تنظیم بازار (ابلاغی طی نامه شماره 60/77129 تاریخ 12 خرداد 1400) و گزارش‌های واصله از استان‌های کشور پیرامون نحوه عرضه و کمبود روغن موتور در بازار، روند تامین، توزیع و قیمت انواع روغن موتور دیزلی و سواری از سوی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در جلسه مطرح و با عنایت به اختیارات قانونی در کارگروه‌های تخصصی در وزاتخانه‌های نفت و راه‌وشهرسازی و وظایف و تکالیف اجرایی سازمان حمایت به استناد بند (ج) دستورالعمل تعیین قیمت کالاها و خدمات، کلیه واحدهای تولیدکننده روغن‌ موتور با رعایت ظوابط قیمت‌گذاری سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان (مصوبه هیات تعیین و تثبیت قیمت‌ها) و درصدهای سود عمده و خرده‌فروشی نسبت به تعیین و تثبیت قیمت‌ کلیه محصولات تولیدی مرتبط در سامانه 124 اقدام تا هماهنگی سازمان مذکور اجرایی گردد.

چندی پیش همچنین داوود سعادتی نژاد ريیس اتحادیه فروشندگان لاستیک، فیلتر و تعویض روغن گفت: مواد اولیه روغن موتور با ارز آزاد وارد می‌شود و از آنجایی نرخ ارز افزایش یافته قیمت برخی مواد اولیه که از خارج وارد می‌شود، افزایش یافته است. از این رو تولید کنندگان از عرضه روغن موتور به بازار خودداری می‌کنند تا قیمت روغن موتور را افزایش دهند. در حال حاضر توزیع و تولید روغن موتور کاهش یافته و طی چند روز آینده قیمت این کالا افزایش خواهد یافت.

طبق اعلام‌ سازمان راهداری نیز کامیون‌های حامل کالای اساسی روغن موتور به قیمت درب کارخانه دریافت می‌کنند.

منبع: ایسنا

آخرین اخبار مربوط به حوزه بازار را در صفحه بازار تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد