مقاومت شاخص کل برای حفظ کانال 1٫4 میلیون واحدی / ارزش معاملات بورس کاهش یافت

مقاومت شاخص کل برای حفظ کانال 1٫4 میلیون واحدی / ارزش معاملات بورس کاهش یافت

شاخص کل بورس در آخرین روز از هفته چهارم آبان ماه با 0٫15 درصد رشد سبز ماند.

به گزارش تجارت‌نیوز، امروز شاخص کل بورس دوهزار و 155 واحد رشد کرد و در کانال یک میلیون و 410 هزار واحد قرار گرفت. شاخص کل و هم‌وزن به ترتیب 0٫15 و 0٫73 درصد رشد را ثبت کردند.

سبقت رشد شاخص هم‌وزن از کل نشان‌دهنده روز خوب سهم‌های کوچک بازار است. البته که حجم نقدینگی در بازار همچنان پایین است و ارزش معاملات امروز چهار هزار و 217 میلیارد تومان بود که نسبت به روز گذشته نیز رشد اندکی داشته است.

شفن و شستا بیشترین تاثیر مثبت و فولاد و فارس بیشترین تاثیر منفی در بازار امروز را داشتند. پترول، بورس و شستا امروز پرتراکنش‌ترین نمادهای بازار سرمایه بودند.

همچنین گروه‌های شیمیایی، خودرو و بازارهای مالی برترین گروه‌های صنعتی در بازار امروز بودند. پالایش، کمند و بورس بیشترین ارزش معامله و خبهمن، پترول و خگستر بیشترین حجم معاملات را در آخرین روز از این هفته داشتند.

در روز سبز بورس اما فرابوس منفی بود. شاخص کل فرابورس امروز با ریزش چهار واحدی در کانال 20 هزار و 248 واحد قرار گرفت. نمادهای بپاس و زاگرس بیشترین تاثیر منفی و سمگا بیشترین تاثیر مثبت را در شاخص کل فرابوذرس داشتند.

روند مثبت می‌ماند

مهشید داداش‌زاده، کارشناس بازار سهام گفت: روند بازار امروز ناشی از کاش تب و تاب سیاست قیمت‌گذاری دستوری و اصلاح قیمت‌ها برای نوسان‌گیری است و از ابتدا تا انتهای بازار شاهد افزایش تقاضا بودیم. همینطور هفته آتی نیز انتظار داریم روند معاملات مثبت شود.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد