گاز رایگان خانوارهای محروم، معطل کاغذبازی

گاز رایگان خانوارهای محروم، معطل کاغذبازی

مدیر گاز رسانی شرکت ملی گاز ایران از اجرا نشدن کامل قانون رایگان کردن گاز بهای مشترکان تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی خبرداد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،
 جلال نور موسوی در گفتگو با رسانه ملی با بیان اینکه براساس تبصره‌های قانونی خانوار‌های تحت پوشش کمیته امداد و بهزیستی که مصرف آن‌ها جزء سه پله اول قرار می‌گیرند مشمول معافیت هزینه گاز بها به نرخ صفر خواهد بودافزود: برای اجرای این تبصره قانونی از اردیبهشت ماه طی نامه‌ای به روسای محترم سازمان بهزیستی و کمیته امداد تقاضا کردیم فهرست مشمولین این طرح را به ما اعلام کنند واین درخواست در ماه‌های بعد هم تکرار شد، اما متاسفانه تا کنون فقط شش استان فهرست خود را اعلام کرده اند.

مدیر گاز رسانی شرکت ملی گاز ایران با بیان اینکه کمیته امداد و سازمان بهزیستی در مجموع 38 هزار متقاضی را معرفی کرده اند گفت: کمیته امداد تعداد 23 هزار مشترک تحت پوشش خود و سازمان بهزیستی نیز تعداد 15 هزار نفر از افراد تحت تکلف را به شرکت ملی گاز ایران اعلام کرده اند و در بقیه موارد ما همچنان منتظر اعلام فهرست مشمولان طرح هستیم.

وی ادامه داد: البته هر زمان که فهرست کامل متقاضیان به ما اعلام شود گاز بهای آن‌ها را از ابتدای سال محاسبه کرده و اگر جزء سه پله اول باشند مشمول معافیت وبرخورداری از گاز رایگان خواهند شد.

نور موسوی در ادامه با بیان اینکه کشور به 5 اقلیم تقسیم شده است که سه پله اول هر اقلیم از نظر ما مصارف عادی تلقی می‌شوند گفت: برای مشمولین کمیته امداد و سازمان بهزیستی افرادی که در این پله‌ها قرار بگیرند گاز بهایشان رایگان خواهد بود.

وی درتوضیح بیشتر گفت: در اقلیم یک که سردترین مناطق کشور را شامل می‌شوند مصرف تا 500 متر مکعب در ماه مشمول معافیت است. در اقلیم دو 450 متر مکعب درماه و در اقلیم سه مصرف ماهانه 400 متر مکعب گاز مشمول معافیت خواهد شد.
 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد