دبیرکل اوپک: نفت ایران و ونزويلا بحران انرژی را کاهش می‌دهد

دبیرکل اوپک: نفت ایران و ونزويلا بحران انرژی را کاهش می‌دهد

«محمد بارکیندو» دبیرکل نیجریه ای سازمان تولیدکنندگان نفت (اوپک) روز گذشته گفت که صنایع نفت و گاز به دلیل سالها کاهش...

به گزارش خبرگزاری برنا، این اظهارات دبیرکل اوپک پیش از خبر فوت وی که دقایقی پیش رسانه های جهان اعلام کردند، مطرح شد.

بارکیندو عنوان کرد که تلاش برخی از کشورها برای کنار گذاشتن سوخت های فسیلی، فشار بر صنعت نفت را افزایش داده و همزمان با تلاش این کشورها برای کاهش گرمایش جهانی، تقاضای نفت با وجود کاهش سرمایه گذاری در تولید و افزایش قیمت ها، رو به رشد بوده است.

دبیرکل اوپک خبر داد که ظرفیت پالایش در کشورهای سازمان توسعه و همکاری های اقتصادی در سال 2021، 3.3 درصد کاهش یافته است. وی پیش بینی کرد که تقاضای جهانی نفت تا سال 2045 رو به افزایش باشد.

وی گفت: صنعت ما با چالش‌های عظیمی از جهات مختلف مواجه است که تهدیدکننده ظرفیت سرمایه‌گذاری در حال حاضر و آینده است.

بارکیندو گفت: صنایع نفت و گاز در محاصره‌اند. جنگ جاری در اوکراین، تداوم همه‌گیری کووید- 19 و فشارهای تورمی در سراسر جهان دست به دست هم داده اند تا توفان کاملی شکل بگیرد و در کل بازار کالاها و از همه مهم تر جهان انرژی را دچار نوسان و بی ثباتی کند.

امانويل مکرون، ريیس جمهور فرانسه، اوايل تیر با اشاره به روند مذاکرات هسته‌ای برجام، خواهان بازگشت نفت ایران به بازارهای جهانی شده بود.

دفتر "امانويل مکرون" نیز در این زمینه اعلام کرده بود: فرانسه از تولیدکنندگان نفت می‌خواهد که تولید خود را با حجم "استثنایی" افزایش دهند.

مکرون همچنین در حاشیه اجلاس سران گروه 7 در گفت‌وگو با جو بایدن همتای آمریکایی خود تصریح کرده بود که شیخ محمد بن زاید آل نهیان ريیس امارات به او اطلاع داده که کشورش و عربستان ظرفیتی برای افزایش تولید نفت ندارند.

وی افزود: من با ريیس امارات تلفنی گفت‌وگو کردم. وی به من گفت که امارات در حداکثر ظرفیت تولید نفت خود قرار دارد.

مکرون ادامه داد: ريیس امارات همچنین گفت که عربستانی‌ها می‌توانند 150 (هزار بشکه در روز) ظرفیت خود را افزایش دهند. افزایش ظرفیت تولید نفت برای عربستان به حداقل 6 ماه زمان نیاز دارد.

​انتهای پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد