تحلیل تکنیکال چهار نماد بورسی | سهامداران فولاد، خنصیر، شپلی و وساپا بخوانند

تحلیل تکنیکال چهار نماد بورسی | سهامداران فولاد، خنصیر، شپلی و وساپا بخوانند

امروز 16 اردیبهشت 1401 به درخواست کاربران سایت نبض بورس چهار سهم خنصیر، فولاد، شپلی و وساپا به لحاظ تکنیکالی مورد برررسی قرار گرفتند تا روند احتمالی آن‌ها در روز‌های آینده بورس مورد پیش بینی قرار گیرند.

به گزارش نبض بورس، امروز 16 اردیبهشت 1401 به درخواست کاربران سایت نبض بورس چهار سهم خنصیر، فولاد، شپلی و وساپا به لحاظ تکنیکالی مورد برررسی قرار گرفتند تا روند احتمالی آن‌ها در روز‌های آینده بورس مورد پیش بینی قرار گیرند.

شایان ذکر است که این تحلیل به هیچ عنوان سیگنالی برای خرید و فروش این چهار سهم نیست. 

خنصیر و الگوی هارمونیک سر و شانه
 
 

در دو سال اخیر روند معاملاتی خنصیر همواره همراه با نوسان‌های شدید دورن کانال رسم شده، بوده است. بدین صورت که هرگاه در کف کانال معامله شده است به یکباره در مسیر صعودی بصورت یک رالی بی وقفه تا سقف کانال بوده است و هرگاه به سقف کانال رسیده است وارد یک فرآیند فرسایشی یا قفل شدن در صف فروش بوده است.

خنصیر در حال تشکیل یک الگوی هارمونیک به صورت سر و شانه است که اخیرا با ایجاد یک واگرایی مثبت میان نمودار قیمت و اندیکاتور RSI که باعث تغییر روند صعودی سهم شده است و در ادامه قیمت می‌تواند می‌تواند تا محدوده‌ی 2,800 تومان در افق یک ساله رشد کند. همکنون محدوده‌ی حمایتی سهم روی 1,900 تومان قرار دارد و در صورتی که قیمت محدوده‌ی حمایتی گفته شده را از دست دهد، به احتمال زیاد قیمت تا تکمیل الگو در محدوده‌ی کف کانال صعودی بلندمدتی در 1500 تومان اصلاح خواهد کرد؛ و در صورت تثبیت بالای 1,900 تومان هدف یک ساله برای سهم فعال می‌شود.

خلاصه تحلیل تکنیکال خنصیر

حمایت اول: 1,900 تومان
حمایت دوم: 1,500 تومان
نوع حمایت: حمایت کف کانال
نوع الگو: الگوی سر و شانه
وضعیت اندیکاتور RSI: روند صعودی RSI همچنان ادامه دارد
واگرایی: واگرایی مثبت میان نمودار قیمت و RSI
مقاومت دوم: 2,800 تومان

فولاد و مقاومت 1,270 تومان
 
 

فولاد بالاخره از کانال نزولی چند ماهه که یک ساختار فلگ را تشکیل داده بود خارج شد. طی هفته‌های گذشته قیمت موفق شد تا محدوده‌ی فیبوی 0.61 اصلاح اخیر در 1,270 تومان نیز رشد کند، اما هنوز موفق به عبور از سد این محدوده‌ی مقاومتی نشده است. با دنبال کردن این الگو می‌شود انتظار داشت که قیمت طی هفته‌های آینده و تا پایان سال دوباره به تارگت 1,270 تومان برسد و با عبور از آن تارگت 1,700 تومان روی اوج قبلی برای سهم فعال می‌شود. RSI اخیرا موفق به عبور از خط روند نزولی خود در کوتاه مدت شده بود، اما طی معاملات دو هفته گذشته این موضوع فعلا از دست رفته است. از طرفی دیگر واگرایی مثبت ایجاد شده میان نمودار قیمت و اندیکاتور RSI در روز‌های پیش رو می‌تواند سبب ادامه روند صعودی در نمودار قیمت شود. در صورت تثبیت قیمت بالاتر از سطح حمایتی و روانی 1200 تومان انتظار می‌رود قیمت سهم تا پایان سال یک بار دیگر موفق به لمس کردن سقف کانال در محدده‌ی 1,300 تومان شود.

خلاصه تحلیل تکنیکال فولاد

حمایت اول: 1,150 تومان
حمایت دوم: 1,100 تومان
نوع حمایت: هندسی
نوع الگو: الگوی پرچم
وضعیت اندیکاتور RSI: روند صعودی RSI همچنان ادامه دارد
واگرایی: واگرایی مثبت میان نمودار قیمت و RSI
مقاومت اول: 1,270 تومان
مقاومت دوم: 1,650 تومان

شپلی تا کجا رشد می کند؟
 
 

شپلی معاملات دو سال گذشته را همواره بصورت نوسان بین سطوح حمایت و مقاومت داینامیک طی کرده است. بطوری که هر بار بصورت انفجاری هم در مسیر صعودی و هم در مسیر کاهشی بوده است. این نوسانات درون یک ساختار پیش رونده بصورت صعودی بوده است که هر بار قیمت به کرانه‌های این الگو رسیده است بلافاصله واکنش نشان داده است. اخیرا ساختار گفته شده در بیرون از کانال همگرا باز شده است که می‌تواند در آینده بصورت یک الگوی دیامتریک پاپیونی با نوسانات بازتر یهمراه باشد.

اخیرا قیمت به کرانه پایین این ساختار رسیده بود و با واکنش مثبت همراه شد و انتظار می‌رود رشد قیمت تا محدوده‌ی 1,200 تومان ادامه داشته باشد. تايید از دست رفتن روند مذکور شکست خط روند صعودی میان مدتی در اندیکاتور RSI می‌باشد.

خلاصه تحلیل تکنیکال شپلی

حمایت اول: 800 تومان
حمایت دوم: 750 تومان
نوع حمایت: حمایت هندسی
نوع الگو: الگوی دیامتریک پاپیون
وضعیت اندیکاتور RSI: روند صعودی RSI همچنان محفوظ است
مقاومت اول: 1,000 تومان
مقاومت دوم: 1,270 تومان

وساپا و فاز اصلاحی؟
 
 

وساپا بعد از دو سال قرار گرفتن در مسیر ریزشی اخیرا با واکنش مثبت بازار همراه شد و موفق به ثبت یک رالی صعودی تا محدوده‌ی فیبوی 0.23 اصلاح اخیر در 600 تومان شده است. بعد از یک رالی صعودی بیش از 120 درصدی در سهم به نظر می‌آید که سهم پتانسیل آن را داشته باشد که وارد فاز اصلاح قیمتی شود که در این صورت اولین حمایت پیش روی سهم در محدوده‌ی 480 تومان و پس از آن در 420 تومان قرار دارد.

تا زمانی که روند صعودی در نمودار اندیکاتور RSI محفوظ است می‌شود امید داشت که قیمت می‌تواند محدوده‌های حمایتی گفته شده را حفظ کند. اما اگر قیمت موفق به عبور از 600 تومان شود و در ادامه بتواند سطح مورد نظر را حفظ کند آنگاه تارگت بعدی در 800 تومان برای سهم فعال می‌شود.

خلاصه تحلیل تکنیکال وساپا

حمایت اول: 480 تومان
حمایت دوم: 420 تومان
نوع حمایت: حمایت هندسی
وضعیت اندیکاتور RSI: روند صعودی RSI همچنان محفوظ است
مقاومت اول: 600 تومان
مقاومت دوم: 800 تومان

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد