عکس | معرفی قوی‌ترین خودروی مونتاژ داخل

عکس | معرفی قوی‌ترین خودروی مونتاژ داخل

فناوریگجت‌نیوز نوشت: نسخه پرستیژ بهمن دیگنیتی که به عنوان قوی ترین خودروی مونتاژی ایران محسوب می‌شود به زودی روانه بازار خواهد شد.

شرکت بهمن موتور در ابتدای سال 1400 دیگنیتی پرایم را به شکل مونتاژی به بازار ایران عرضه کرد که با ظاهر جذاب و امکانات متعدد خود توانست نگاه بسیاری را به خود جلب کند، اما ضعیف بودن این خودرو در بخش فنی باعث شد تا نسبت به رقبا در جایگاه پایین‌تری قرار بگیرد. در همین راستا بهمن موتور در سال 1401 نسخه پرستیژ این خودرو را معرفی کرد که در کنار تغییرات ظاهری و افزایش امکانات اکنون از لحاظ فنی نیز کاملا ارتقا پیدا کرده است.

شرکت بهمن موتور قیمت دیگنیتی پرستیژ را در آبان 1401 1 میلیارد و 120 میلیون تومان تعیین کرد. این شاسی بلند جدید بهمن موتور طی روزهای آینده به بازار عرضه خواهد شد.

تغییرات ظاهری

دیگنیتی پرستیژ نسبت به نسخه پرایم خود از لحاظ ظاهری تغییر پیدا کرده و طراحان طی یک فیس لیفت آن را نسبت به قبل جذاب‌تر کردند. این خودرو اکنون به جای رینگ‌های 18 اینچی قبلی به رینگ‌های 20 اینچی مجهز شده است. همچنین دیفیوزر جدید عقب در کنار اگزوزهای چهارتایی باعث اسپرت‌تر شدن نمای بخش عقب شدند. سپر جلو جدید و ورودی هوای بزرگتر به عنوان سایر تغییرات ظاهری این خودرو محسوب می‌شوند.

مشخصات فنی

تغییر پیشرانه و گیربکس به عنوان بزرگترین تفاوت نسخه پرایم و پرستیژ شاسی بلند دیگنیتی محسوب می‌شود. دیگنیتی پرستیژ از یک پیشرانه 2 لیتری توربوشارژ GDI بهره می‌برد که می‌تواند قدرتی برابر با 230 اسب بخار را به تولید برساند. قدرت تولید شده از این پیشرانه نیز توسط گیربکس 6 سرعته AT به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود. این پیشرانه و گیربکس باعث شده تا دیگنیتی پرستیژ به قوی ترین خودرو مونتاژی بازار ایران تبدیل شود.

امکانات رفاهی و ایمنی

از آپشن‌های مشترک دیگنیتی پرستیژ با نسخه پرایم می‌توان به چهار کیسه هوا، کنترل سرعت در شیب، کنترل شروع حرکت در سربالایی، کنترل کشش، کنترل پایداری الکترونیکی، سنسور فشار باد لاستیک‌ها، دوربین ثبت وقایع، تهویه مطبوع اتوماتیک، تنظیم حالت رانندگی اقتصادی، استاندارد و اسپرت، ترمز پارک برقی با اتوهلد، در صندوق‌بار برقی، چراغ‌های جلو LED، سنسور باران، سنسور نور، دوربین 360 درجه، صندلی‌های جلو با تنظیم برقی و گرم‌کن، مالتی‌مدیا با مانیتور 10.25 اینچی لمسی، کروز کنترل، سقف پانوراما و کی‌لس استاتر اشاره کرد.

دیگنیتی در نسخه پرستیژ نسبت به نسخه پرایم از امکانات بیشتری چون سیستم صوتی پایونیر با 8 بلندگو و آمپلی فایر 150 واتی ، جلو آمپر دیجیتالی، نورپردازی کابین با امکان تنظیم در 7 رنگ مختلف و شارژر بی‌سیم موبایل بهره می‌برد.

5858

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد