رکورد مصرف بنزین شکسته شد/ مسافرت بیش از حد تهرانی‌ها در تعطیلات کرونایی

رکورد مصرف بنزین شکسته شد/ مسافرت بیش از حد تهرانی‌ها در تعطیلات کرونایی

میانگین مصرف بنزین در تیرماه امسال از 107 میلیون لیتر بیشتر شد. همایون صالحی، ريیس کانون انجمن‌های صنفی جایگاه‌داران سوخت با اعلام این نکته گفت: سفر بیش از حد تهرانی‌ها در ایام تعطیلات کرونا رکورد مصرف سوخت را شکسته است.

به گزارش تجارت‌نیوز، با وجود اعمال محدودیت‌های کرونایی، مصرف بنزین در تیرماه رکورد زد و میانگین مصرف در این ماه به بیش از 107 میلیون لیتر رسید.

همایون صالحی، ريیس کانون انجمن‌های صنفی جایگاه‌داران در این زمینه به تجارت‌نیوز می‌گوید: بخش زیادی از این بنزین در تهران مصرف شده و اگر نظارت بر محدویت‌های کرونایی به خصوص در تعطیلات انجام شده بود، این آمارکاهش می‌یافت.

او توضیح می‌دهد: واقعیت این است که علی‌رغم این که بارها اعلام شده که در زمان کرونا و به خصوص پیک‌های شیوع کرونا، تردد بین‌شهری ممنوع است اما این نظارت درستی اعمال نمی‌شود و تردد بین‌شهری انجام می‌شود.

ريیس کانون انجمن‌های صنفی جایگاه‌داران اضافه می‌کند: در حال حاضر اوج مصرف بنزین در روزهایی تعطیلات رخ داده که مردم به مسافرت می‌روند و این طور نیست که مصرف بنزین در تمام روزهای ماه عدد بالایی داشته باشد و به نظر می‌رسد اگر محدودیت‌ها اعمال شوند و دستگاه نظارت درستی بر اجرای این محدودیت‌ها کند، این مشکل حل می‌شود و مصرف بنزین هم بسیار پایین می‌آید.

او تصریح می‌کند: متاسفانه در برخی از روزهای محدودیت کرونا پیک مصرف به 100 میلیون لیتر در کشور هم می‌رسد.

صالحی اعلام می‌کند: مشکل افزایش مصرف سوخت در شهرستان‌ها اما، آن قدر چشمگیر نیست و این مساله بیشتر در تهران به چشم می‌آید و به خصوص در تعطیلات بیشتر هم می‌شود.

این مقام صنفی در آخر نسبت به مصرف بیش از اندازه پایتخت‌نشین‌ها هشدار می‌دهد: مصرف تهران به خودی خود، روزانه گاهی به 18 میلیون لیتر هم می‌رسد و اگر مسافرت‌های تهرانی‌ها به کرج و میزان مصرف آنان در کرج را هم حساب کنیم، شاید این میزان بیشتر هم شود.

پیشنهاد می‌شود گزارش «بسیاری از پمپ‌‌بنزین‌ها در آستانه ورشکستگی هستند» را بخوانید.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد