تحلیل تکنیکال شغدیر | هدف نهایی سهم کجاست؟

تحلیل تکنیکال شغدیر | هدف نهایی سهم کجاست؟

شغدیر این روز‌ها معاملات خوبی را روی تابلو بازار به ثبت می‌گذارد. روز گذشته هم سهم تحت تاثیر بازار مثبت و چشم انداز تقسیمی خوب در مجمع پیش رو مثبت آغاز کرد و در پایان با صف خرید بسته شد. این در حالی بود که معادل 2.259 میلیون برگه سهام بین خریداران و فروشندگان معامله شد و قیمت پایانی نسبت به روز معاملاتی قبل به میزان 4.3 درصد رشد کرد. شغدیر به لحاظ تکنیکالی در چه موقعیتی است؟

به گزارش نبض بورس، شغدیر این روز‌ها معاملات خوبی را روی تابلو بازار به ثبت می‌گذارد. روز گذشته هم سهم تحت تاثیر بازار مثبت و چشم انداز تقسیمی خوب در مجمع پیش رو مثبت آغاز کرد و در پایان با صف خرید بسته شد. این در حالی بود که معادل 2.259 میلیون برگه سهام بین خریداران و فروشندگان معامله شد و قیمت پایانی نسبت به روز معاملاتی قبل به میزان 4.3 درصد رشد کرد.

رشد فروش شغدیر در زمستان 1400

شغدیر گزارش ماهانه اسفند را منتشر کرد و مطابق با آن، مجموع فروش 12 ماهه شرکت مبلغ 3909 میلیارد تومان می‌باشد. همچنین مقایسه فروش فصلی در نماد شغدیر نشان میدهد که این شرکت در 3 ماهه چهارم مبلغ 1159 میلیارد تومان فروش داشته است؛ و این بدان معنی است که فروش شرکت در زمستان نسبت به پاییز رشد فصلی 14 درصدی را داشته است.

 

در زمستان اندکی نرخ PV افت کرده بود که البته طی هفته‌های گذشته دوباره قیمت در بورس کالا روند صعودی به خود گرفته است و اکنون در محدوده‌ی 41-42 میلیون تومان در هر تن معامله می‌شود. افزایش نرخ فروش و رشد مبلغ فروش در ماه‌های پیش رو می‌تواند نوید یک سال خوب و همراه با رشد سود هر سهم را برای شغدیر داشته باشد.

تحلیل تکنیکال شغدیر
 
 

شغدیر در 6 ماه گذشته درون یک ساختار اصلاحی بوده است و اخیرا قیمت موفق به شکست خط روند نزولی شده است و این در حالی که منحنی اندیکاتور RSI روند صعودی را طی کرده است. روند در RSI و اصلاح قیمت در نمودار قیمت سبب ایجاد یک واگرایی مثبت میان نمودار قیمت و اندیکاتور RSI شده است. این موضوع باعث شده تا قیمت دوباره در مسیر صعودی قرار گیرد و فعلا موفق به صعود تا فیبوی 0.38 اصلاح اخیر روی 8800 شده است که البته در هفته‌ی گذشته موفق به تثبیت این سطح شده و دوباره در مسیر صعودی به سمت تارگت دوم روی فیبوی 0.61 اصلاح اخیر در 10,000 قرار گرفته است. انتظار می‌رود پس از تثبیت سطح مورد نظر تارگت نهایی سهم روی 11,800 تومان در اوج یکسال گذشته در دسترس قرار گیرد.

خلاصه تحلیل تکنیکال شغدیر

حمایت اول: 8,800 تومان
حمایت دوم: 8,000 تومان
نوع حمایت: حمایت فیبوی 0.38 اصلاح اخیر
وضعیت اندیکاتور RSI: روند صعودی RSI همچنان ادامه دارد
مقاومت اول: 10,000 تومان
مقاومت دوم: 11,800 تومان

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد