روسیه بدهی خارجی خود را نکول کرد

روسیه بدهی خارجی خود را نکول کرد

روسیه برای اولین بار در یک قرن گذشته پس از تایید اینکه دارندگان اوراق قرضه سود 100 میلیون دلاری دریافت نکرده‌اند، بدهی خارجی خود را نکول کرده است.

به گزارش خبرگزاری مهر آژانس رتبه‌بندی مودی تایید کرد که روسیه برای اولین بار در یک قرن گذشته پس از تایید اینکه دارندگان اوراق قرضه سود 100 میلیون دلاری دریافت نکرده‌اند، بدهی خارجی خود را نکول کرده است.

این آژانس در بیانیه‌ایگفت: «احتمال دارد که در کوپن‌های پرداخت آینده نکول‌های دیگری وجود داشته باشد. اما با توجه به آسیب‌هایی که قبلا به اقتصاد و بازارها وارد شده است، نکول ها نیز در حال حاضر عمدتا نمادین هستند و برای روس هایی که با تورم دو رقمی و بدترین رکود اقتصادی در سال‌های اخیر دست و پنجه نرم می‌کنند، اهمیت چندانی ندارد.

روسیه با رتبه بندی پیش فرض مخالفت کرد و گفت که بودجه لازم برای پوشش هر گونه صورت حساب را دارد و باید نکول کند. در حالی که تلاش می‌کرد مسیر خود را تغییر دهد، هفته گذشته اعلام کرد که به پرداخت بدهی دولتی معوق 40 میلیارد دلاری خود به روبل تغییر خواهد کرد و "وضعیت فورس ماژور" را محکوم کرد که آن را "صنعت ساختگی غرب" توصیف کرد.

حسن مالک، تحلیلگر ارشد مستقل در Loomis Sales & Company، گفت: «بسیار نادر است که یک دولت با امکانات توسط یک دولت خارجی مجبور به نکول شود این یک رویداد تاریخی خواهد بود.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد