افزایش حقوق بازنشستگان به‌‌ کجا رسید؟

افزایش حقوق بازنشستگان به‌‌ کجا رسید؟

عضو هيیت مدیره کانون کارگران بازنشستگان خرم آباد گفت: در عین ناباوری بیش از پانزده روز است که هیات دولت انقلابی و حامی...

 حسن موسیوند (دبیر اجرایی خانه کارگر لرستان) در انتقاد از عدم تايید نهایی مصوبه‌ی افزایش حقوق مستمری‌بگیران گفت: بیش از این تعلل هیات دولت را نمی‌پذیریم. حدود دو هفته است که سازمان تامین اجتماعی مصوبه‌ی افزایش حقوق مستمری‌بگیران را امضا کرده اما هیات دولت به قدری در تصویب آن تعلل کرد که مستمری‌بگیران حقوق اردیبهشت خود را نیز بدون افزایش دریافت کردند.

وی یادآورشد: طبق ماده 41 قانون کار؛ حقوق کارگران باید مطابق با نرخ تورم و سبد معیشت افزایش پیدا کند و طبق ماده 96 و 111 قانون تامین اجتماعی حقوق مستمری‌بگیران باید مطابق با مصوبه‌ی شورایعالی کار افزایش پیدا کند. هر سال هیات امنا تامین اجتماعی، افزایش حقوق بازنشستگان را به اندازه‌ی مصوبه‌ی شورایعالی کار تعیین می‌کند و این مصوبه جهت تایید نهایی توسط وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی به هیات دولت ارجاع می‌گردد.

موسیوند افزود: امسال در عین ناباوری بیش از پانزده روز است که هیات دولت انقلابی و حامی قشر ضعیف جامعه هنوز مصوبه‌ی افزایش حقوق را تصویب نکرده است.

دبیر اجرایی خانه کارگر کرمانشاه گفت: هیات دولت و دست اندرکاران بدانند بیش از این تعلل در تعیین تکلیف حقوق بازنشستگان به صلاح نیست. این افزایش ضرر و زیانی برای دولت ندارد و منابع آن توسط تامین اجتماعی که در واقع متعلق به شرکای اجتماعی است، تامین می‌شود.

عضو هيیت مدیره کانون کارگران بازنشسته و مستمری بگیران تامین اجتماعی خرم آباد گفت: امروزه با توجه به تورم افسارگسیخته کشور و گرانی لحظه به لحظه، مایحتاج و ارزاق عمومی مردم، بازنشستگان و به ویژه حداقل‌بگیران به سختی تامین می‌شود. در چنین شرایطی عجیب است که دولت برای افزایش حقوق بازنشستگان این اندازه تعلل می‌کند.

وی تاکید کرد: بازنشستگان بی‌صبرانه منتظر تایید مصوبه خود در جلسه هیات دولت هستند.

موسیوند تصریح کرد: همین الان و در صورت تصویب افزایش 57درصدی حقوق حداقل‌بگیران و افزایش 37درصدی حقوق متوسط بگیران، باز هم با وضعیت حقوقی مطلوب فاصله داریم. امیدواریم در جلسه روز یکشنبه‌ی هیات دولت، مصوبه‌ی افزایش حقوق مستمری‌بگیران نهایی شود و خانواده بزرگ 12میلیونی کارگران بازنشسته تامین اجتماعی از این نگرانی درآیند.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد