گزارش روزانه صندوق های ETF ‌(27شهریور1400) / پارند با ثبت ارزش معاملات 590میلیارد تومانی در صدر جدول قرار گرفت

گزارش روزانه صندوق های ETF ‌(27شهریور1400) / پارند با ثبت ارزش معاملات 590میلیارد تومانی در صدر جدول قرار گرفت

در بورس امروز حدود 140میلیارد تومان دارا یکم و 225میلیارد تومان پالایشی یکم خرید و فروش شد، معاملات صندوق‌های قابل معامله به بیش از دو هزار و 25میلیارد تومان رسید...

برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصاد آنلاین – هانا پاکمند؛ بیشترین ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در روز جاری به صندوق پارند پایدار سپهر با ارزش حدود 590میلیارد تومان تعلق داشت و بعد از آن صندوق اعتماد آفرین پارسیان بود که دومین صندوق پرمعامله لقب گرفت. صندوق پالایشی یکم (پالایش) نیز در جایگاه سوم معاملات صندوق‌های ETF قرار گرفت.

حقیقی‌ها حدود 65میلیارد تومان واحدهای صندوق اعتماد آفرین پارسیان را از حقوقی‌ها خریدند (24درصد از معاملات صندوق) و اشخاص حقوقی نیز بخشی از مالکیت صندوق هستی بخش آگاه با نماد (آگاس) را به ارزش حدود هفت میلیارد تومان به نفع خود تصاحب کردند (34.3درصد معاملات).

دارندگان صندوق شاخصی بازار آشنا (وبازار) رشد 0.6درصدی دارایی خود را به چشم دیدند و از طرف دیگر مالکان صندوق واسطه‌گری مالی یکم (دارا یکم) با زیان 3.9درصدی در یک روز مواجه شدند. هیجانات امروز همچنین باعث شد که بیشترین نوسان قیمت (6.1درصد) در رابطه با صندوق شاخصی شرکت فیروزه در تابلو معاملات نقش ببندد.

دو صندوق واسطه‌گری مالی و پالایشی یکم روی هم بیش از 365میلیارد تومان معامله شدند یعنی 18درصد از خرید و فروش‌های صندوق‌های قابل معامله به این دو صندوق دولتی اختصاص داشت.

از سویی دیگر جمع معاملات صندوق‌های طلایی به حدود 235میلیارد تومان رسید. همچنین بیشترین افت قیمت (2.1درصد) این گروه به صندوق پشتوانه سکه طلای زر افشان اختصاص یافت.

کل ارزش معاملات صندوق‌های معامله‌پذیر در نهایت به بیش از دو هزار و 25میلیارد تومان رسید و خروج پول حقوقی حدود 95میلیارد تومان شد، این در حالی است که گردش امروز بازار سهام بیش از پنج هزار و 935میلیارد تومان و مقدار خروج پول حقیقی 845میلیارد تومان بود.

برای مشاهده تصویر در اندازه اصلی روی آن کلیک کنید

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد