تحرکات روزانه صندوق‌های قابل معامله/ صعود صندوق‌های دولتی ادامه‌دار بود

تحرکات روزانه صندوق‌های قابل معامله/ صعود صندوق‌های دولتی ادامه‌دار بود

امروز 850میلیارد تومان دارا یکم و 840میلیارد تومان دارا دوم خرید و فروش شد، معاملات صندوق‌های قابل معامله به دو هزار و 830میلیارد تومان رسید و مازاد سرمایه‌گذاری...

اقتصاد آنلاین امیر مهدی زاده؛ صندوق واسطه‌گری مالی یکم (دارا یکم) بیشترین معاملات روز جاری را به خود اختصاص داد و بعد از آن صندوق پالایشی یکم (پالایش) بود که دومین صندوق پرمعامله لقب گرفت. صندوق اعتماد آفرین پارسیان (اعتماد) نیز در جایگاه سوم بیشترین ارزش معاملات صندوق‌های ETF قرار گرفت.

حقیقی‌ها معادل 24میلیارد تومان واحدهای صندوق هستی بخش آگاه (آگاس) را از حقوقی‌ها خریدند (45درصد از معاملات صندوق) و اشخاص حقوقی نیز بخشی از مالکیت صندوق با درآمد ثابت کمند (کمند) را به ارزش 110میلیارد تومان به نفع خود تصاحب کردند (54درصد معاملات).

دارندگان صندوق سرمایه گذاری در سهام آوای معیار (آوا) رشد 8.8درصدی دارایی خود را به چشم دیدند و طرف دیگر مالکان هیچ‌یک از صندوق‌های سهامی با زیان مواجه نشدند. هیجانات امروز همچنین باعث شد که بیشترین نوسان قیمت (10.3درصد) در رابطه با صندوق «آوا» در تابلو معاملات نقش ببندد.

دو صندوق واسطه‌گری مالی و پالایشی یکم روی هم سهم 60درصدی از خرید و فروش‌های صندوق‌های قابل معامله و همچنین 12میلیارد تومان ورود پول حقیقی داشتند.

کل ارزش معاملات صندوق‌های معامله‌پذیر در نهایت به رقم دو هزار و 830میلیارد تومان رسید و خروج پول حقیقی 120میلیارد تومان شد. لازم به ذکر است گردش بازار سهام در حدود 9هزار و 890میلیارد تومان و مقدار ورود پول حقیقی حدود 600میلیارد تومان بوده است.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد