پیش بینی بورس فردا چهارشنبه 25 فروردین 1400/ بورس مثبت می‌ماند؟

پیش بینی بورس فردا چهارشنبه 25 فروردین 1400/ بورس مثبت می‌ماند؟

امروز 24 فروردین 1400 سرانجام بازار‌ها پس از مدت‌ها قرمزپوشی، سبز پوشید و شاخص ساز‌ها توانستند رشد قابل قبولی را تجربه کنند. بورس فردا هم مثبت خواهد بود؟

به گزارش نبض بورس، امروز 24 فروردین 1400 بازار سرانجام بعد از مدت‌ها قرمزپوشی توانست سبز پوش شود و شاخص‌ها هم با توجه به شرایط خوب بورس سبز پوشیدند.  

 

امروز با روند خوب شاخص سازها، شاخص کل توانست 18475 واحد افزایش ارتفاع دهد و به کانال یک میلیون و 244 هزار و 615 واحدی برسد.   شاخص کل هموزن نیز با 509 واحد افزایش معادل 0.12 درصد به 435 هزار و 231 واحد رسید.  

در پایان داد و ستد‌های امروز بورس، در 571 هزار و 270 نوبت معاملاتی، 6 میلیارد و 973 میلیون برگه اوراق بهادار به ارزش 51 هزار و 605 میلیارد ریال در بورس معامله شد.

همچنین از 653 نماد حاضر، 28 نماد (4 درصد) در صف خرید و 409 نماد (62 درصد) در صف فروش بودند.  

نکته مهم بازار امروز ورود پول حقیقی به بورس بود. سرانجام پس از مدت‌ها خروج پول حقیقی امروز شاهد ورود پول حقیقی به میزان 67 میلیارد تومان بودیم.

 
بورس فردا سبز خواهد ماند؟

سیدهادی موسوی مدنی کارشناس و تحلیلگر بازار سرمایه در گفتگو با خبرنگار نبض بورس گفت: سازمان بورس اجازه انتشار اوراق شرکتی به هلدینگ ها و شرکتهای سرمایه گذاری بزرگ اعطا کرد تا آنها بتوانند از این محل تامین مالی کرده و از سهام خود حمایت کنند. قبلا هم سازمان بورس تلاش کرده بود با الزام صندوق های درآمد ثابت به تخصیص درصدی از منابع به سهام، تعادل را به بازار سهام بازگرداند. ارزش معاملات طی دو روز گذشته صعودی بوده اما با اوج خود اختلاف بسیار زیادی دارد.
وی افزود: هرچند امروز شاخص کل بورس تهران افزایشی بوده و به رنگ سبز بسته شد اما اغلب نمادهای بازار هنوز در رنج منفی و یا صف فروش بودند. گفتنی است در اغلب نمادهای شاخص ساز آخرین قیمت معامله ضعیفتر از قیمت پایانی بود. بنابراین ممکن است شروع جلسه معاملاتی فردا با قدرت بیشتر عرضه شروع شود و رفته رفته تقاضا قوت بگیرد.
موسوی اظهار داشت: به طور کلی به نظر میرسد هنوز ابهامات بسیار زیادی در مورد سرنوشت مذاکرات و انتخابات وجود دارد که منجر به پراکندگی نظرات کارشناسان در مورد روند آتی نرخ ارز و نرخ بهره شده است. همین امر باعث رکود و حجم کم معاملات در بازارها شده و برخی نمادها زیر ارزش ذاتی در حال معامله است. می توان گفت هنوز فعالان بازار بیم تکرار سیاست های پولی رکودزا پس از برجام را دارند. هرچند ريیس بانک مرکزی مخالفت خود با سرکوب ارزی و حراج ذخایر ملی را اعلام نموده و وزارت اقتصاد تمایل خود به کاهش بهره و تعادل در بازار ارز را ابراز نموده اما بازار ثانویه اوراق درآمد ثابت نشانی از کاهش بهره ندارد.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد