بورس این هفته چه می‌شود؟ / 6 پیش‌بینی از آینده بورس

بورس این هفته چه می‌شود؟ / 6 پیش‌بینی از آینده بورس

در هفته گذشته هرچند بورس به رقابت با بازارهای طلا و دلار برگشت و بازدهی 3٫5 درصدی را به ثبت رسانداما پربازده‌ترین بازار نشد و سکه با رشد 4٫1 درصدی در صدر جدول بازدهی هفتگی قرار گرفت. اما در هفته آینده وضعیت چطور پیش‌بینی می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز، شش پیش‌بینی از کارشناسان درباره آینده بورس را در زیر بخوانید:

حسین مرید سادات: در حال حاضر به دلیل شرایط نوسانی و گاها منفی در بازار، سهامداران نگاه بلند مدتی در بازار ندارند و علاقه‌ای به سهامداری در بازار ندارند. کلیت بازار به لحاظ بنیادی خوب است اما به دلیل ترس و نبود اعتماد و شکل گرفتن روحیه نوسان‌گیری در بازار به اصل مفهوم سهامداری ضربه خورده است.

نوید قدوسی: در حال حاضر به دلیل فضای انتخاباتی و مشخص نبودن تصمصمیات اقتصادی دولت بعد جلساتی درباره بازار برگزار نمی‌شود اما اگر جلساتی هم برگزار شود چون به نتیجه‌ای نمی‌رسد بهتر است که تشکیل نشود زیرا نه‌تنها تاثیری در روند بازار ندارند بلکه به تغییر جهت آن هم کمک می‌کنند.

مهدی ساسانی: گروه‌هایی که شاخص کل با آنها افت کرد در حال حاضر می‌توانند در روند صعودی بازار و رشد دوباره شاخص کل کمک کنند مثل گروه بانکی‌ها، فلزات اساسی و معدنی‌ها که با توجه به افزایش قیمت‌های جهانی و سیگنال‌های مثبت روند قابل قبولی را طی کنند.

محمد خیری: در هفته‌های گذشته فشار فروش هیجانی و تصمیمات نادرست سازمان بورس بدون توجه به وضعیت بنیادی شرکت‌ها از عوامل مهم ریزش بازار بوده اما در حال حاضر به دلیل مشخص شدن تکلیف انتخابات و تایید صلاحیت‌ها وضعیت بازار تا حدی متعادل‌تر شده است.

مهدی رضایتی: در روزهای آینده به دلیل تشکیل مجامع و باز شدن بدون محدودیت نوسان،مشکل صف‌های فروش نمادهای کوچک تا حد زیادی برطرف خواهد شد.

مریم محبی: تا زمانی که ابهامات سیاسی در بازار وجود دارد بازار به همین صورت خواهد ماند البته ممکن است در روزهای محدودی شاهد روند مثبت در بازار باشیم اما به طور کلی شاخص کل و نمادهای شاخص‌ساز تغییری نمی‌کنند.

مطالعه بیشتر: پیش‌بینی هفتگی بازار سهام / کارشناسان هفته سوم خرداد ماه بورس را چگونه پیش‌بینی می‌کنند؟

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد