دستگیری 42 اخلالگر ارزی در تهران

دستگیری 42 اخلالگر ارزی در تهران

فرمانده انتظامی تهران بزرگ از دستگیری 42 اخلالگر بازار ارز در تهران طی 10 روز گذشته خبر داد.

ایسنا: فرمانده انتظامی تهران بزرگ از دستگیری 42 اخلالگر بازار ارز در تهران طی 10 روز گذشته خبر داد.

سردار حسین رحیمی در حاشیه اجرای طرح "کاشف" با حضور در جمع خبرنگاران درباره برخورد با اخلالگران بازار گفت: پیرو فضای ایجاد شده در بازار طلا و ارز که طی 10 روز گذشته با درخواست بانک مرکزی شدت بیشتری گرفت. در همین راستا 42 اخلالگر بازار ارز در تهران شناسایی و دستگیر شدند که اکثر این افراد سابقه‌دار هستند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ ادامه داد: این افراد اقدام به انجام "معاملات فردایی طلا و ارز" و همچنین سوء استفاده از کارت ملی دیگران در خرید طلا و ارز کرده بودند که دستگیر شدند.

رحیمی با بیان این که عمده دستگیر شدگان دارای سابقه بودند اظهار کرد: من تنها به دو نفر از افراد دستگیر شده که جزء سر کردگان اخلال گران ارزی نیز بودند اشاره می‌کنم که این افراد 3400 میلیارد تومان گردش مالی داشتند و بیش از 55 میلیارد تومان طلای آب شده و انواع ارز از جمله یورو و دلار از محل دستگیری آنان کشف و ضبط شد.

رحیمی با تاکید بر این که تمام این اقدامات با نظارت بانک مرکزی انجام شد گفت: این اقدامات همچنان ادامه خواهد داشت و البته آنچه گفته شد تنها مربوط به فضای حقیقی است در فضای مجازی نیز پلیس اقدامات گسترده ای را برای برخورد با اخلال گران بازار ارز انجام داد.

وی در توضیح این اقدامات گفت: مدیران بیش از 20 سایت و کانال که اقدام به اعلام قیمت های کاذب و بر خلاف نرخ اعلام شده از سوی بانک مرکزی کرده بودند احضار شده و موارد لازم به آنان گوشزد شد با این اقدام از اعلام بسیاری از قیمت های کاذب درباره طلا و ارز جلوگیری شد.

"معاملات فردایی" ممنوع و جرم است

رحیمی در پاسخ به پرسش ایسنا درباره‌ی ممنوعیت انجام معاملات فردایی نیز گفت: هر نوع معامله در بازار طلا و ارز که به معاملات فردایی مشهور است ممنوع بوده و با توجه به این که جرم محسوب می‌شود با آن برخورد خواهد شد.

وی افزود:‌ در معاملات فردایی اصلا دلار و ارز دیده نشده و حتی به دست خریدار یا فروشنده نیز نمی‌رسد اما منجر به افزایش کاذب قیمت ارز شده و همین موضوع در بازار اخلال ایجاد می‌کند.

فرمانده انتظامی تهران بزرگ تاکید کرد: نرخ طلا و ارز در بازار باید بر اساس اعلام بانک مرکزی باشد نه بر اساس توهمات سوداگران و اخلال گران بازار ارز.

پلمپ 20 صرافی در تهران

رحیمی با اشاره به همکاری پلیس امنیت اقتصادی و بانک مرکزی در این حوزه گفت: با اقدامات انجام شده و در جریان بازدیدهای میدانی صورت گرفته 20 صرافی که اقدام به همدستی با اخلال گران بازار ارز کرده بودند شناسایی شده و پلمب شدند.

وی اضافه کرد: همچنین اقدامات اطلاعاتی در این حوزه در حال انجام است و تاکنون دهها نفر از اخلال گران بازار ارز شناسایی شده اند که به زودی این افراد نیز دستگیر خواهند شد.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد