"تجلی" به سرمایه‌گذاری در شرکت‌های غیر بورسی تکیه داد

"تجلی" به سرمایه‌گذاری در شرکت‌های غیر بورسی تکیه داد

شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به مهرماه سال جاری مجموع بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری‌های خود را که در شرکت‌های بورسی و غیر بورسی انجام داده بود را برابر با مبلغ 5 هزار و 187 میلیارد تومان به اطلاع سهامداران خود رساند


بورس نیوز:
شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات در گزارش فعالیت ماهانه منتهی به مهرماه سال جاری مجموع بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری‌های خود را که در شرکت‌های بورسی و غیر بورسی انجام داده بود را برابر با مبلغ 5 هزار و 187 میلیارد تومان به اطلاع سهامداران خود رساند، بیشترین میزان بهای تمام‌شده "تجلی" جهت سرمایه‌گذاری متعلق به شرکت‌های غیربورسی است.

میزان سرمایه‌گذاری صورت گرفته از سوی تجلی توسعه معادن و فلزات در شرکت‌های خارج از بازار سرمایه برابر با 2 هزار و 780 میلیارد تومان بود، مابقی سرمایه‌گذاری‌ها تجلی در شرکت‌های بورسی انجام شد، مجموع بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری "تجلی" در شرکت‌های غیربورسی نسبت به دوره مهرماه سال گذشته 38 درصد افزایش سرمایه‌گذاری را به همراه داشت.

"تجلی" بیشترین ب‌ها‌ی تمام‌شده سرمایه‌گذاری در پرتفوی بورسی خود را از «استخراج کانه‌های فلزی» با یک هزار و 133 میلیارد تومان به همراه داشت و در بخش شرکت‌های غیر بورسی نیز عمده‌ترین بهای تمام‌شده سرمایه‌گذاری مربوط به «فلزات اساسی» با 800 میلیارد تومان بود.

بیشترین ارزش بازار سرمایه‌گذاری "تجلی" در مهرماه مربوط به بخش «استخراج کانه‌های فلزی» با 958 میلیارد تومان بود و پس‌ازآن نیز بخش «فلزات اساسی» با مبلغی بالغ‌بر 499 میلیارد تومان بیشترین ارزش بازار را به خود اختصاص داد.

عمده‌ترین بهای تمام‌شده شرکت تجلی توسعه معادن و فلزات در بخش صورت‌وضعیت پرتفوی شرکت‌های بورسی متعلق به «سنگ‌آهن گل گهر» با 420 میلیارد تومان بود که ارزش بازار آن در مهرماه به 344 میلیارد تومان رسید و شرکت «ملی صنایع مس ایران» نیز با مبلغی بالغ‌بر 400 میلیارد تومان بیشترین ارزش بازار را پس از شرکت «سنگ آهن گهر زمین» توانست طی این دوره ماهانه به خود اختصاص دهد.

عمده‌ترین سرمایه‌گذاری "تجلی" در شرکت‌های غیر بورسی طی دوره یک‌ماهه منتهی به مهرماه سال جاری متعلق به شرکت‌های «صنایع آهن و فولاد سرمد ابرکوه» و «تهیه و تولید مواد معدنی شرق فولاد خراسان» با مبالغ یک هزار و 582 میلیارد تومان و 308 میلیارد تومان بود، میزان سرمایه‌گذاری تجلی در بازار خارج از حوزه بورس نسبت به ماه گذشته بدون تغییر باقی مانده است.

"تجلی" با سرمایه ثبت‌شده 6 هزار و 200 میلیارد ریال طی عملکرد 7 ماهه سال مالی منتهی به مهرماه سال 1401 از محل سود سهام محقق‌شده درآمدی بالغ‌بر 163 میلیارد تومان درآمد را از خود بر جای گذاشت، "تجلی" طی عملکرد یک‌ماهه منتهی به مهرماه سال جاری از معاملات واگذاری سهام 974 میلیون تومان سود کسب کرد.

پایان مطلب

آخرین اخبار بورس و اقتصاد