تحلیل تکنیکال دو نماد سیمانی | سشرق در حال تشکیل کف دو قلو | سبزوا با RSI صعودی

تحلیل تکنیکال دو نماد سیمانی | سشرق در حال تشکیل کف دو قلو | سبزوا با RSI صعودی

به درخواست کاربران سایت نبض بورس امروز 26 فروردین ماه 1401 به تحلیل تکنیکال دو نماد بورسی سشرق و سبزوا پرداخته ایم. این دو نماد در روزهای آینده بورس چه روندی را طی خواهند کرد؟

به گزارش نبض بورس، به درخواست کاربران سایت نبض بورس امروز 26 فروردین ماه 1401 به تحلیل تکنیکال دو نماد بورسی سشرق و سبزوا پرداخته ایم.

شایان ذکر است که این تحلیل به هیچ عنوان سیگنالی برای خرید و فروش دو نماد سشرق و سبزوا نیست و تنها یک پیش بینی از روند روز‌های آینده این دو نماد می‌باشد.

سشرق در حال تشکیل کف دو قلو

سشرق در دو سال گذشته درون اصلاح قرار داشته است که اخیرا و طی یک سال گذشته در حال تشکیل یک الگوی برگشتی هارمونیک بصورت W یا همان کف دو قلو بوده است. خط گردن الگو مطابق شده با فیبوی 0.38 اصلاح اخیر روی 810 تومان که در روز‌های گذشته نمودار قیمت به همین محدوده رسیده است. قیمت در این محدوده در حال نوسان است و در اولین فرصت با تثبیت و عبور آن از مقاومت گفته شده آنگاه تارگت دوم برای سهم در میان مدت روی فیبوی 0.61 اصلاح اخیر در 1050 تومان فعال می‌شود.

خط روند صعودی در نمودار قیمت و اندیکاتور RSI همچنان ادامه دارد که موضوع امیدواری نسبت به دستیابی قیمت به تارگت گفته شده را بالا می‌برد.

خلاصه تحلیل تکنیکال سشرق

حمایت اول: 750 تومان
نوع حمایت: حمایت خط روند صعودی
نوع الگو: الگوی برگشتی W
وضعیت اندیکاتور RSI: روند صعودی RSI ادامه دارد
مقاومت اول: 1,050 تومان
مقاومت دوم: 1,200 تومان

سبزوا با RSI صعودی
 
 

سبزوا در دو سال گذشته یک ساختار اصلاحی بصورت زیگزاگ منظم (ABC) را کامل کرده است. اخیرا افت قیمت در چند ماه گذشته با کاهش کمتری از RSI همراه بوده است که این موضوع سبب ایجاد یک واگرایی مثبت میان نمودار قیمت و اندیکاتور RSI شده است و در ادامه باعث تقویت طرف تقاضا در نمودار قیمت شده است. روند صعودی شکل گرفته در دو ماه گذشته در ادامه روند صعودی یک ساله‌ی منحنی RSI همچنان ادامه دارد که به عبارتی می‌تواند تصمین کننده‌ی ادامه رشد قیمت باشد.

قیمت هم اکنون در نزدیکی خط روند نزولی دو ساله‌ی خود قرار دارد که در صورت شکست آن می‌شود گفت که تغییر فاز روندی در سهم از فاز اصلاحی به صعودی اتفاق افتاده است. در این صورت تارگت سهم در 370 تومان روی فیبوی 0.23 اصلاح اخیر فعال می‌شود.

خلاصه تحلیل تکنیکال سبزوا

حمایت اول: 200 تومان
حمایت دوم: 180 تومان
نوع حمایت: حمایت هندسی
نوع الگو: الگوی اصلاح ABC
وضعیت اندیکاتور RSI: روند صعودی RSI ادامه دارد
واگرایی: واگرایی مثبت میان نمودار قیمت و RSI
مقاومت اول: 370 تومان
مقاومت دوم: 420 تومان

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد