مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی مشاغل تمدید شد

مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی مشاغل تمدید شد

اتاق اصناف ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی، عملکرد سال 1400 صاحبان مشاغل تا پایان تیرماه تمدید شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، اتاق اصناف ایران در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که در پی رایزنی‌های ريیس اتاق اصناف ایران با ريیس دفتر ريیس جمهوری و معاون اول ريیس جمهوری، در یکصد و هجدهمین جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا مجددا مهلت تسلیم اظهارنامه مالیاتی، عملکرد سال 1400 صاحبان مشاغل تا پایان تیرماه تمدید شد.

بر اساس این اطلاعیه مصوب شد که با توجه به اوج بیماری کرونا در سال 1400 و ایجاد محدودیت برای اغلب اصناف سقف فروش کالا و خدمات برای مشاغل و اصناف مذکور با تشخیص سازمان امور مالیاتی در تبصره ذیل ماده 100 قانون مالیات‌های مستقیم برای عملکرد سال 1400 به 100 برابر معافیت موضوع ماده 84 قانون مالیات‌های مستقیم افزایش یافته و مهلت تسلیم اظهارنامه مالیات بر عملکرد آن سال برای صاحبان مشاغل 31 تیر 1401 تمدید می‌شود.

همچنین با توجه به شرایط کرونایی حاکم بر کشور در سال 1400 و به منظور رعایت حقوق کسب و کارهای خرد و متوسط، سازمان امور مالیاتی کشور به نحوی اقدام کند که مالیات مقطوع مشمول تبصره ذیل ماده 100 قانون مالیات‌های مستقیم با رعایت حداقل سودآوری فعالیت مودیان متناسب با آخرین مالیات قطعی سال‌های قبل ایشان افزایش یابد.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد