پیش‌بینی مسیر اونس جهانی / طلا گران می‌شود؟

پیش‌بینی مسیر اونس جهانی / طلا گران می‌شود؟

اونس جهانی طلا در هفته‌های گذشته روند نوسانی را داشت. در چند روز گذشته سیگنال‌های مختلفی از سمت بانک مرکزی آمریکا برای بازارهای جهانی منتشر شده است. پیش‌بینی کارشناسان بازار از مسیر اونس جهانی چیست؟

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلای جهانی در بازار هفته گذشته نوسان زیادی داشت. اونس طلا هفته‌های گذشته از کانال 1860 دلار را از دست داد و به مرز 1765 دلار (حدود هزار دلار کاهش) رسید.

منتشر شدن ویروس اومیکرون و اثرات آن در بازارهای جهانی از یک طرف و از طرفی سیاست‌های مالی آمریکا برای تقویت شاخص دلار و کنترل تورم، عوامل موثر در روند نزولی و نوسانی اونس طلا بودند.

علی طباطبایی، کارشناس بازارهای مالی در گفتگو با تجارت‌نیوز درباره اخبار منتشر شده گفت: سیاست‌‎های مالی آمریکا در چند وقت گذشته و برای ماه‌های آینده کنترل و افزایش ارزش دلار است. همین مساله موجب می‌شود اونس جهانی و حتی قیمت نفت افزایش زیادی نداشته باشند.

این کارشناس بازارهای مالی عقیده دارد به دلیل افزایش تلاش برای تقویت ارزش دلار، افزایش اونس طلا بعید است.

طباطبایی بر این عقیده است که تا اعلام نرخ تورم بعدی توسط بانک مرکزی آمریکا، اونس جهانی در همین محدوده قیمت نوسان می‌کند و افزایش و کاهش چشم‌گیری ندارد.

اونس جهانی در بلند مدت

علی طباطبایی بر این اعتقاد است که با توجه به شرایطی که وجود دارد، اونس جهانی در بلند مدت با شیب کم روند نزولی دارد. نرخ تورم آمریکا در چند ماه آینده برای مشخص شدن مسیر طلای جهانی اهمیت دارد.

مسیر اونس جهانی طلا

اونس جهانی در 20 روز گذشته روند صعودی از نرخ 1770 دلار به کانال 1860 و بعد از آن روند نزولی را ثبت کرد. در هفته گذشته اونس جهانی طلا یک روند متعادلی را ثبت کرد و در نرخ حدودی 1780 دلار نوسان کرد.

طباطبایی در هفته گذشته پی‌بینی کرده بود که اگر سیاست‌های مالی آمریکا بر پایه افزایش ارزش دلار باقی بماند، اونس در همین محدوده رنج خواهد زد. بر همین اساس در چند روز گذشته شاهد آن بودیم که اونس جهانی در چند روز گذشته نوسان زیادی را ثبت نکرده است.

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد