طلا در مرزهای مقاومتی/ سکون قیمت سکه

طلا در مرزهای مقاومتی/ سکون قیمت سکه

بازار طلا و سکه روز چهارشنبه را با حداقل تغییرات قیمتی پشت سر گذاشت. قیمت طلای جهانی نیز پس از کاهش‌‌های پیاپی طی روزهای اخیر روز گذشته رشد را تجربه کرد.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلای جهانی پس از کاهش‌‌های پیاپی طی روزهای اخیر و لمس سطح 1726 دلار، روز چهارشنبه رشد را تجربه کرد. با توجه به اینکه بازده اوراق خزانه‌‌داری 10 ساله ایالات متحده و شاخص دلار افزایشی بودند، قیمت این فلز گرانبها به‌دلیل انتظارات بازار تا ساعت 19 به وقت تهران در نزدیکی سطح روانی 1730 دلار به ازای هر اونس معامله شد.

به عقیده برخی از کارشناسان داده‌های CPI می‌تواند انتظارات سرمایه‌‌گذاران را برای افزایش نرخ بهره توسط فدرال رزرو در اواخر این ماه تقویت کند. زیرا این نهاد مالی ایالات متحده به دنبال کاهش تورم است. بنابراین سطح حمایتی 1700دلار برای طلا توسط برخی تحلیلگران پیش‌‌بینی می‌شود. به عبارتی طلا در تلاش است تا با انتشار آمارهای اقتصادی سطح حمایتی مذکور را به‌طور موقت شاهد باشد.

بازار طلا و سکه

بازار طلا و سکه روز چهارشنبه را با حداقل تغییرات قیمتی پشت سر گذاشت. به طوری که قیمت سکه امامی روز گذشته در ابتدای بازار با شکل‌‌‌گیری تمایلات نسبتا صعودی بالای مرز 15میلیون تومان باقی ماند.

اما طولی نکشید که مجددا به زیر سطح یادشده برگشت و در نزدیکی این محدوده مورد داد و ستد قرار گرفت. به دلیل کاهش‌‌ بهای طلا در بازار جهانی حباب این فلز گرانبهای داخلی به بیش از دو میلیون تومان رسیده است.

در شرایط کنونی برخی از کارشناسان این حوزه باور دارند که معامله‌‌گران سکه به دلیل انتظارات تورمی به راحتی در موقعیت فروش قرار نمی‌گیرند. زیرا آنها نسبت به فروش کالای سرمایه‌‌ای خود با توجه به عوامل مبهم اقتصادی و غیر‌اقتصادی، شک و تردید دارند.(دنیای اقتصاد)

آخرین اخبار مربوط به نرخ طلا و ارز را در صفحه طلا و ارز تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد