روند نزولی سکه / آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز 18 بهمن 99 چقدر بود؟

روند نزولی سکه / آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز 18 بهمن 99 چقدر بود؟

روز پنجشنبه قیمت هر قطعه سکه به 10 میلیون و 650 هزار تومان رسید. آخرین قیمت طلا تا پیش از امروز 18 بهمن 99 چقدر بود؟

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد روز پنجشنبه 16 بهمن با 13,900 تومان کاهش، یک میلیون و 74 هزار و 400 تومان معامله شد.

در این مورد دنیای اقتصاد هم نوشت: قیمت طلا پس از ریزش سنگینی که پنج‌شنبه داشت، در معاملات روز جمعه بازار جهانی اندکی افزایش یافت و مجدد کانال 1800 دلاری را تصاحب کرد. هر اونس طلا روز جمعه (ساعت 19 به وقت تهران) به 1807 دلار رسید.

در حالی که بهای معاملات این بازار روز پنجشنبه بیش از دو درصد سقوط کرد و به پایین‌ترین حد از اول دسامبر رسیده بود. به گفته تحلیلگران دورنمای اقتصادی با توجه به توزیع واکسن که ابتلای روزانه به کووید- 19 را پایین آورده، روشن‌تر شده است و آمار کلان بهبود پیدا کرده و تقاضا برای فلزات ارزشمند به‌عنوان دارایی امن را ضعیف کرده است.

دلار در آستانه ثبت بزرگ‌ترین رشد هفتگی در سه ماه اخیر قرار دارد و بازده اوراق خزانه آمریکا هم رشد را نشان می‌دهد که از عوامل موثر بر اونس طلا است.

تداوم سیر نزولی سکه

با توجه به کاهش اونس جهانی و نوسانات کاهشی نرخ ارز در بازارهای داخلی، قیمت سکه و طلا در داخل نیز روند نزولی را دنبال کردند. روز پنج‌شنبه روند کاهشی اونس طلا ادامه داشت و تا زیر 1800 دلار هم سقوط کرد.

از طرفی نرخ دلار در بازار آزاد و صرافی نیز نوسانات کاهشی را شاهد بود. در واکنش به افت این دو متغیر تاثیرگذار، معامله‌گران سکه نیز فروشنده شدند و توانستند قیمت فلز گرانبهای داخلی را 80 هزار تومان پایین‌تر ببرند و به 10 میلیون و 650 هزار تومان برسانند.

در ادامه سیر نزولی سکه و مسکوکات طلا، این فلز گرانبها طی هفته گذشته افت 6/ 0 درصدی را به ثبت رساند. به گفته فعالان، در صورتی که اونس طلا به بالای محدوده هزار و 850 دلار بازنگردد، سکه کار سختی برای صعود خواهد داشت. با این حال، سکه‌بازان به افزایش قیمت دلار و اونس طلا خوش‌بین هستند.

اخبار مرتبط با طلا را در صفحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد