کاهش نسبی التهاب قیمت گوشت در بازار

کاهش نسبی التهاب قیمت گوشت در بازار

ريیس شورای تامین کنندگان دام گفت: با توجه به کاهش قیمت دام، نرخ هر کیلو لاشه گوساله به 75 هزار تومان و گوشت گوسفند به 95 هزار تومان رسیده است.

به گزارش تجارت‌نیوز، منصور پوریان، ريیس شورای تامین کنندگان دام کشور با اشاره به اینکه التهاب بازار گوشت تا حدی فروکش کرده است، اظهار کرد: هفته گذشته شاهد افزایش قیمت در بازار گوشت بودیم که خوشبختانه از ابتدای این هفته قیمت دام و گوشت در بخش عمده کاهش داشته است.

وی متوسط قیمت کنونی هر کیلو دام سنگین را 37 تا 38 هزار تومان و دام سبک را 45 تا 47 هزار تومان اعلام‌ کرد و افزود: این درحالی است که در هفته گذشته قیمت هر کیلو دام سنگین 42 تا 45 هزار تومان و دام سبک 55 هزار تومان بود.

پوریان از انباشت گوشت در بازار خبر داد و گفت: با توجه به انباشت دام، دولت باید اقدام به خرید حمایتی دام یا صادرات گوشت کند.

ريیس شورای صادرکنندگان دام ادامه داد: با توجه به کاهش قیمت دام، نرخ هر کیلو لاشه گوساله در بخش عمده به 75 هزار تومان و گوسفند به 95 هزار تومان رسیده است، درحالیکه هفته گذشته قیمت هر کیلو لاشه گوساله 85 هزار تومان و لاشه گوسفند 100 هزار تومان بوده است.

این مقام مسيول با بیان اینکه قیمت گوشت تا پایان سال افزایشی نخواهد داشت، گفت: افزایش قیمت زمانی اتفاق می‌افتد که تقاضا در بازار افزایش یابد یا دچار کمبود عرضه شویم که هیچ یک اتفاق نمی‌افتد.

پوریان جمعیت فعلی دام سبک را 70 میلیون راس اعلام کرد و افزود: تا پایان سال 15 میلیون راس باید کشتار و مصرف شود که به سبب آنکه تا پایان سال زمان زیادی وجود ندارد، امکان کشتار این میزان دام نیست و به علت حجم بالا باید اقدام به منجمد کردن جمعیت گوسفندی کشور کنیم.

ريیس شورای تامین کنندگان دام ادامه داد: در بخش گوساله تا پایان سال جمعیت کشتار 100 هزار راس است چرا که جمعیت سال آینده هم ‌می رسد.

وی تصریح کرد: حدود 50 هزار تن گوشت منجمد از این‌میزان تولید می‌شود که با این وجود ذخایر آماده عرضه برای بازار داریم.

مطالعه بیشتر: اختلال در حمل و نقل گوشت/ مردم برای خرید گوشت عجله نکنند

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد