قیمت سیمان و فولاد، کنتور نمیندازه!

قیمت سیمان و فولاد، کنتور نمیندازه!

دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان گفت: سیمان و فولاد گران شده که دلیل اصلی آن، قطعی و مشکلات تامین برق واحد‌های تولیدی است.

به گزارش بورس نیوز، عبدالرضا شیخان، دبیر انجمن کارفرمایان صنعت سیمان درباره گران شدن محصولات سیمان اظهار کرد: با دستور توانیر، برق کارخانجات قطع شد و واحد‌های سیمانی مجاز به مصرف 10 درصد دیماند مصرفی خود شدند که این میزان برق تنها در حد روشنایی کارخانجات بود و در نتیجه شاهد توقف فعالیت کارخانجات بودیم؛ همین توقف تولید سبب توقف فروش سیمانی‌ها شد و زمانی که سیمان در بازار کمیاب شد قیمت‌ها روند صعودی در پیش گرفتند.

عطاالله معروفخانی، مدیر عامل فولاد هرمزگان گفت: خسارات قطعی برق شرکت‌های فولادی و گرانی محصولات تنها متوجه این شرکت‌ها نیست بلکه عمده ضرر و زیان آن در ماه‌های آتی با نبود مواد اولیه برای صنایع پایین دست به مردم می‌رسد.

فرهاد طهماسبی عضو هیات رییسه کمیسیون صنایع مجلس در خصوص گرانی سیمان و فولاد گفت: وزارت نیرو با توجیه کمبود برق، فعالیت واحد‌های تولیدی را محدود کرده، که با کاهش فعالیت واحد‌های تولیدکننده سیمان و فولاد، تقاضا در بازار به دلیل بار روانی ناشی از تعطیلی این واحد‌ها افزایش یافت که این امر موجب گرانی این محصولات شد.


  • بیشتر بخوانید:
معامله بیش از یک میلیون و 400 هزار گواهی سپرده کالایی  

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد