گزارش روزانه صندوق های ETF ‌(28تیر1400) / ثبت ارزش معاملات بیش از هزار میلیارد تومانی برای صندوق ها

گزارش روزانه صندوق های ETF ‌(28تیر1400) / ثبت ارزش معاملات بیش از هزار میلیارد تومانی برای صندوق ها

در بورس امروز بیش از 56میلیارد تومان دارا یکم و 107میلیارد تومان پالایشی یکم خرید و فروش شد، معاملات صندوق‌های قابل معامله به حدود هزار و 15میلیارد تومان رسید و...

برای آگاهی از آخرین اخبار بورس اوراق بهادار تهران اینجا کلیک کنید

اقتصاد آنلاین – هانا پاکمند؛ بیشترین ارزش معاملات صندوق‌های سرمایه‌گذاری قابل معامله در روز جاری به صندوق با درآمد ثابت کمند با ارزش 230میلیارد تومان تعلق داشت و بعد از آن صندوق اعتماد آفرین پارسیان بود که دومین صندوق پرمعامله لقب گرفت. صندوق صندوق امین یکم فردا نماد امین یکم نیز در جایگاه سوم معاملات صندوق‌های ETF قرار گرفت.

حقوقی‌ها معادل 27میلیارد تومان واحدهای صندوق با درآمد ثابت کمند را از حقیقی‌ها خریدند (12درصد از معاملات صندوق) و اشخاص حقیقی نیز بخشی از مالکیت صندوق اعتماد آفرین پارسیان را به ارزش حدود 56میلیارد تومان به نفع خود تصاحب کردند (29درصد معاملات).

دارندگان صندوق امین تدبیر گران فردا (الماس) رشد 2.6درصدی دارایی خود را به چشم دیدند و از طرف دیگر مالکان صندوق صندوق پالایشی یکم (پالایش) با زیان 0.4درصدی در یک روز مواجه شدند. هیجانات امروز همچنین باعث شد که بیشترین نوسان قیمت (3.8درصد) در رابطه با مدیریت ثروت صندوق بازنشستگی کشوری (مدیر) در تابلو معاملات نقش ببندد.

دو صندوق واسطه‌گری مالی و پالایشی یکم روی هم حدود 165میلیارد تومان معامله شدند یعنی 16درصد از خرید و فروش‌های صندوق‌های قابل معامله به این دو صندوق دولتی اختصاص داشت.

از سویی دیگر جمع معاملات صندوق‌های طلایی به حدود 885میلیارد تومان رسید. همچنین بیشترین رشد قیمت (0.4درصد) این گروه به صندوق پشتوانه سکه طلای کیان (گوهر) اختصاص یافت.

کل ارزش معاملات صندوق‌های معامله‌پذیر در نهایت به رقم هزار و 15میلیارد تومان رسید و خروج پول حقوقی بیش از 30میلیارد تومان شد، این در حالی است که گردش امروز بازار سهام در حدود پنج هزار و 100میلیارد تومان و مقدار ورود پول حقیقی حدود 75میلیارد تومان بود.

برای مشاهده تصویر  در اندازه اصلی روی آن کلیک کنید

 

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد