پیش‌بینی رشد جهانی کاهش یافت

پیش‌بینی رشد جهانی کاهش یافت

ایلنا: انتظار می‌رود رشد اقتصادی جهان در سال جاری به 3.2 درصد کاهش یابد
 

به گزارش ایلنا از راشاتودی؛ بانک جهانی روز دوشنبه با اشاره به تاثیرات درگیری در اوکراین، تورم و اثرات ماندگار همه‌گیری ویروس کرونا اعلام کرد: انتظار می‌رود رشد جهانی در سال جاری به 3.2 درصد کاهش یابد. این بانک قبلا رشد اقتصادی جهانی 4.1 درصد را در سال 2022 پیش بینی کرده بود.

دیوید مالپاس، ريیس بانک جهانی گفت که این موسسه یک هدف جدید 15 ماهه برای تامین مالی بحران 170 میلیارد دلاری را پیشنهاد می‌کند و هدف آن اختصاص 50 میلیارد دلار از این تامین مالی در سه ماه آینده است.

مالپاس توضیح داد که این طرح به دنبال برنامه مالی 160 میلیارد دلاری بانک جهانی برای کووید-19 است که 157 میلیارد دلار آن تا ژوين 2021 تعهد شده است.

به گفته مالپاس، بزرگترین مولفه کاهش پیش‌بینی رشد جهان، انقباض 4.1 درصدی در اروپا و آسیای مرکزی - شامل اوکراین، روسیه و کشورهای اطراف- بود. او گفت که پیش بینی‌ها برای اقتصادهای پیشرفته و بسیاری از کشورهای در حال توسعه نیز به دلیل افزایش قیمت مواد غذایی و انرژی ناشی از اختلالات عرضه مربوط به اوکراین کاهش یافته است.

مالپاس خاطرنشان کرد که این کمک مالی تا حدی از کشورهایی حمایت می‌کند که پناهندگان اوکراینی را پذیرفته‌اند و به رفع مشکلات در کشورهای آسیب دیده از کمبود مواد غذایی کمک می‌کند.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد