شاخص بورس قرمز پوش از تعطیلات بازگشت

شاخص بورس قرمز پوش از تعطیلات بازگشت

شاخص کل بورس با افت 7 هزار و 500 واحدی، در تراز یک میلیون و 504 هزار و 718 واحد متوقف شد.

امروز یکشنبه (4 اردیبهشت) شاخص کل بورس در ابتدای معاملات با رشد  یک هزار و 155 واحدی در ارتفاع یک میلیون و 513 هزار واحد قرار گرفت. در پایان معاملات امروز شاخص کل بورس با افت 7 هزار و 500 واحد، در تراز یک میلیون و 504 هزار و 718 واحد متوقف شد.

آقای آراد پورکار تحلیلگر بازار سرمایه گفت:بازار با توجه به رشدی که طی روز‌های گذشته بدون اصلاح داشته است نیاز به استراحت دارد که این استراحت در قالب اصلاحات قیمتی و زمانی می‌تواند شکل گیرد. امروز فشار فروش زیاد بود. گزارشات سالیانه از جمله موارد اثر گذار است که می‌تواند سمت و سوی بازار را بعد از یک استراحت کوتاه مشخص کند.

ارزش معاملات بورس تهران امروز به حدود رقم 3 هزار و 366 میلیارد تومان رسید. «فولاد»، «پارسان» و «شتران» سه نمادی بودند که بیشترین تاثیر را در شاخص داشتند و «خگستر»، «شستا» و «خودرو» سه نماد پر تراکنش بودند.


شاخص کل هم وزن هم با رشد 997 واحد روی پله 402 هزار و 408 واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز سهام در بورس تهران به تعداد 7 هزار و 50 میلیارد سهم به ارزش 3 هزار و 366 میلیارد تومان رسید.


شاخص فرابورس هم با افت 16 واحد روی پله 20 هزار و 746 واحدی قرار گرفت. همچنین حجم معاملات امروز در فرابورس ایران به تعداد یک هزار و 530 میلیون سهم و به ارزش 915 میلیارد تومان رسید.

نماد‌های تاثیر گذار در شاخص کل بورس

نماد‌های خگستر، خاهن و وبانک به ترتیب با 191.03، 101.42 و 95.84 واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند و نماد‌های فولاد، پارسان و شتران به ترتیب با 1251.3، 1129.34 و 726.01 واحد بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

نماد‌های تاثیر گذار در شاخص کل فرابورس

نماد‌های صبا، دماوند و فجهان به ترتیب با 32.7، 7.3 و 6.85 واحد بیشترین تاثیر مثبت را به جای گذاشتند و نماد‌های زاگرس، ومهان و شگویا به ترتیب با 32.7، 7.3 و 6.85 واحد بیشترین تاثیر منفی را به جای گذاشتند.

برترین گروه صنعت بورس

امروز خودرو بیشترین ارزش معامله را با مبلغ 802 میلیارد تومان به خود اختصاص داد. همچنین «فلزات اساسی»، «شیمیایی» و «فرآوره نفتی» در رتبه‌های بعدی ارزش معاملات قرار داشتند.


بیشترین افزایش و کاهش قیمت در بورس

سهام شرکت‌های شفارش، پردیس و دجابر بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت‌های آسیا، سنیرو حپترو بیشترین کاهش قیمت را در بورس تهران تجربه کردند.

بیشترین افزایش و کاهش قیمت در فرابورس

سهام شرکت‌های داوه، ثباغ و وکهبمن بیشترین افزایش قیمت و سهام شرکت توسن، تلیسه و زقیام بیشترین کاهش قیمت را در فرابورس ایران تجربه کردند.

برترین عرضه و تقاضا در بورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های افران، همای و کمند بیشترین عرضه فروش را نماد‌های کمند، همای و فیروزا در بورس ایران داشتند.


برترین عرضه و تقاضا در فرابورس

بیشترین تقاضای خرید سهام را شرکت‌های اعتماد، ثبات و اوصتا بیشترین عرضه فروش سهام را نماد‌های اعتماد، تابان 03 و اوصتا در بورس ایران داشتند.

بیشترین ارزش و حجم معاملات سهام در بورس

نماد‌های کمند، خگستر و پالایش بیشترین ارزش معامله و نماد‌های شستا، خگستر و خودرو بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

نماد‌های اعتماد، کارا و اراد 1014 بیشترین ارزش معامله و نماد‌های کارا، کرمان و تجلی بیشترین حجم معامله را در بورس تهران تجربه کردند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی بورس
local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد