پیش‌بینی قیمت طلا امروز 13 اسفند 99

پیش‌بینی قیمت طلا امروز 13 اسفند 99

قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد دیروز ، یک میلیون و 65 هزار تومان معامله شد. همچنین هر قطعه سکه تمام بهارآزادی روز سه‌شنبه 10 میلیون و 900 هزار تومان فروخته شد. امروز برای قیمت طلا و سکه چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت طلا گرمی 18 عیار در بازار آزاد دیروز با 16,800 تومان کاهش، یک میلیون و 65 هزار تومان معامله شد. همچنین هر قطعه سکه تمام بهار آزادی روز سه‌شنبه 10 میلیون و 900 هزار تومان فروخته شد. امروز برای قیمت سکه و طلا چه پیش‌بینی‌هایی می‌شود؟

ابراهیم محمدولی، ريیس اتحادیه طلا و جواهر تهران می‌گوید قیمت طلا و سکه امروز تغییر نمی‌کند و احتمالا نرخ آن مشابه دیروز است.

در این مورد دنیای اقتصاد هم نوشت: یکی از عوامل نزول سکه، ماندن اونس طلا زیر خط حساس هزار و 750 دلاری تا‌ ساعت 4 بعدازظهر روز سه‌شنبه بود. به گفته برخی تحلیل گران بازار سکه، در چهارمین روز هفته، اونس طلا توانست مرز هزار و 700 دلاری را حفظ کند ولی این موضوع برای بازیگران بازار سکه کافی نبود.

از نگاه آنها تا‌ زمانی که اونس طلا زیر خط هزار و 750 دلاری نوسان کند، احتمال ریزش دوباره در این بازار وجود دارد و حتی افت تا‌ دامنه هزار و 680 دلاری وجود دارد. در واقع به‌دلیل انتظار برای افت بیشتر اونس طلا، خریداران سکه در روز سه‌شنبه دست به عصا حرکت کردند و بیشتر فروشندگان در بازار فعال بودند.

برخی از معامله‌گران سکه در ابتدای هفته انتظار داشتند که اونس طلا به یکباره از مسیر نزولی خارج شود و در جاده افزایشی قرار بگیرد. به‌رغم مقاومت‌های کاهشی در بازار طلا، این فلز ارزشمند تا‌ ساعت 20 روز سه‌شنبه، افت 6 دلاری را نسبت به روز دوشنبه نشان می‌داد.

در کنار این، اونس طلا در ماه فوریه حدود 7 درصد از ارزش خود را از دست داد و این مساله نیز تا‌ حدی زمینه‌ساز تغییر انتظارات بازیگران بازار سکه شده است. تنها در حالتی انتظار سکه‌بازان نسبت به روند طلا تغییر می‌کند که اونس بتواند بالای مرز هزار و 750 دلاری خود را تثبیت کند.

اخبار مرتبط با طلا را در صقحه اختصاصی ارز و طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد