تفاهم‌نامه منطقه آزاد چابهار و ذوب آهن اصفهان برای سرمایه گذاری در صنعت فولاد

تفاهم‌نامه منطقه آزاد چابهار و ذوب آهن اصفهان برای سرمایه گذاری در صنعت فولاد

ذوب آهن اصفهان در زمینه فولاد با رویکرد مشارکت با همسایگان و صادرات در منطقه آزاد سرمایه گذاری می‌کند.

به  گزارش بورس نیوز، در این راستا منطقه آزاد چابهار و شرکت ذوب آهن اصفهان تفاهم‌نامه‌ای برای سرمایه گذاری در زمینه فولاد با رویکرد مشارکت با همسایگان و صادرات امضا کردند.


  • بیشتر بخوانید:  «تیرآهن» تکیه‌گاه درآمدی "ذوب" شد

این تفاهم‌نامه بین عبدالرحیم کردی مدیر عامل منطقه آزاد چابهار و منصور یزدی زاده مدیر عامل ذوب آهن اصفهان منعقد شد که طی آن فراهم شدن زمینه سرمایه گذاری ذوب آهن اصفهان در سه بخش مورد تاکید قرار گرفته است.

بر اساس این تفاهم‌نامه هر یک از خطوط زنجیره فولاد اعم از واحد تولید کنسانتره، گندله سازی، نورد و … در پیکره هفتم و هشتم منطقه آزاد چابهار ایجاد خواهد شد.

همچنین بررسی توسعه بندر تخصصی فولاد و مواد معدنی در منطقه مورد توافق طرفین قرار گرفت.

شایان ذکر است احداث مجموعه صنعتی متناسب برای کار با اقتصاد کشور‌های همسایه همچون پاکستان و عمان به صورت مشترک مورد توافق قرار گرفته است.

منطقه آزاد چابهار یکی از مناطق مهم و پایتخت دریایی کشور است که قطب جدید صنعت فولاد محسوب می‌شود. صنایع بزرگ همچون فولاد و پتروشیمی بر اساس مزیت‌های این منطقه، می‌توانند در چابهار در راستای توسعه فعالیت‌های تولیدی با رویکرد صادرات فعالیت کنند.

آینده نگری صنایع فولادی در مورد تامین آب مورد نیاز این صنعت باعث شده که بزرگترین تولید کنندگان فولاد ایران چابهار را به لحاظ نزدیکی به اقیانوس انتخاب کنند.

آخرین اخبار بورس و اقتصاد