مایکرواستراتژی 240 میلیون دلار بیت کوین خرید

مایکرواستراتژی 240 میلیون دلار بیت کوین خرید

غول نرم افزاری مایکرواستراتژی (MicroStrategy) همچنان به خرید بیت کوین‌های بیشتر ادامه می‌دهد.

به گزارش بورس نیوز، مایکل سیلور (Michael Saylor)، بنیانگذار و مدیر عامل شرکت هوش تجاری مایکرواستراتژی، با انتشار توییتی از خرید 5050 واحد BTC دیگر به ارزش بیش از 240 میلیون دلار توسط این شرکت خبر داد.


  • بیشتر بخوانید: ارزش بازار جهانی ارز‌های دیجیتالی 2090 میلیارد شد

به گفته سیلور، این بیت کوین‌ها با قیمت متوسط 48،099 دلار خریداری شده‌اند.

بر اساس گزارش جدید کمیسیون بورس و اوراق بهادار (SEC) ایالات متحده که روز دوشنبه منتشر شد، مایکرواستراتژی در سه ماهه سوم سال جاری میلادی 8،957 واحد BTC به ذخایر بیت کوینی خود اضافه کرده است.
به این ترتیب، کل BTC‌های این شرکت در حال حاضر بیش از 114،042 واحد است که ارزش مجموع آن‌ها بیش از 5 میلیارد دلار تخمین زده می‌شود.

سیلور موضع مثبت خود در مورد ارز دیجیتال برتر جهان را بار‌ها اعلام کرده است. او که یکی از طرفداران سرسخت بیت کوین به شمار می‌رود، به طور مرتب سایر شرکت‌های آمریکایی را نیز به خرید بیت کوین تشویق می‌کند. وی اخیرا خاطرنشان کرد مهم نیست قیمت بیت کوین چقدر باشد، او و شرکتش هیچ‌کدام از BTC‌های خود را نخواهند فروخت.

از زمان اعلام اولین خرید بیت کوینی خود در آگوست سال 2020 میلادی، مایکرواستراتژی به خرید بیت کوین‌های بیشتر ادامه داده و به بزرگترین دارنده این ارز دیجیتال در میان شرکت‌های سهامی عام در ایالات متحده تبدیل شده است.

اما چرا شرکت مایکرواستراتژی همچنان با اطمینان به خرید بیت کوین ادامه می‌دهد؟ ویلی وو (Willy Woo)، تحلیلگر بازار ارز‌های دیجیتال، در توییت جدید خود به این سوال پاسخ داده است.

به گفته وو، سایر شرکت‌های سهامی عام خرید ابزار‌های بدهی قابل تبدیل از شرکت مایکرواستراتژی را آسان‌تر از خرید مستقیم بیت کوین می‌دانند و به این ترتیب، بدون آن‌که در مورد نگهداری و ذخیره BTC‌های خود نگران باشند، در بازار این ارز دیجیتال سرمایه‌گذاری می‌کنند.

وو معتقد است که مایکرواستراتژی بیت کوین‌های خریداری‌شده را برای بسیاری از شرکت‌های عمومی دیگر نگهداری می‌کند.

در نمودار به اشتراک گذاشته شده توسط وو در توییتر، مقدار کل بیت کوین‌های هولدشده توسط شرکت‌های سهامی عام اندکی کمتر از 200 هزار واحد است. در این فهرست، مایکرواستراتژی در صدر است و پس از آن، شرکت‌های تسلا (Tesla)، گلکسی دیجیتال (Galaxy Digital) و اسکوير (Square) در جایگاه‌های بعدی قرار دارند.

آخرین اخبار بورس و اقتصاد