نا امیدی آمریکایی ها از چشم انداز اقتصادی خود در سال آینده

نا امیدی آمریکایی ها از چشم انداز اقتصادی خود در سال آینده

برخی ازشهروندان آمریکایی که در نظرسنجی شعبه نیویورک بانک مرکزی شرکت کرده اند، اعلام کردند که وضعیت مالی خانواده خود در...

به گزارش خبرگزاری برنا، شعبه نیویورک بانک مرکزی آمریکا در نظرسنجی ژوين 2022 خود در مورد انتظارات مصرف کنندگان اعلام کرد که انتظارات در مورد وضعیت مالی فعلی خانوارها در مقایسه با یک سال قبل در ماه ژوين بدتر شده و تعداد بیشتری از پاسخ دهندگان گزارش دادند که وضعیت مالی بدتری نسبت به سال گذشته داشته‌اند.

در این نظرسنجی اضافه شده است: شرکت کنندگان در این نظرسنجی همچنین نسبت به وضعیت مالی خانواده خود در سال پیش رو بدبینی بیشتری داشتند و تعداد کمتری از پاسخ دهندگان انتظار داشتند که وضعیت مالی آن‌ها در سال آینده بهبود یابد.

روز گذشته اقتصاددان برجسته آمریکایی ضمن هشدار نسبت به اینکه تورم بی‌سابقه در این کشور ادامه‌دار خواهد بود، خاطرنشان کرد: به زودی و با افزایش نرخ تورم، درصد بالایی از درآمد اقشار ضعیف از جمله کارگران با حقوق کم در آمریکا تنها صرف تامین نیازهای اساسی آن‌ها می‌شود.

«ادوارد یاردنی» ريیس موسسه تحقیقاتی یاردنی در گفت‌ وگویی با شبکه خبری اعلام کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های جدید از وضعیت اقتصادی در آمریکا، اقشار کم درآمد جامعه که بیشترین فشار اقتصادی در این کشور را متحمل می‌شوند، در آینده نزدیک به ناچار تقریبا همه درآمد خود را برای رفع نیازهای اساسی مانند غذا، سوخت و مسکن هزینه می‌کنند.

به گفته یاردنی انتظار می‌رود که شاخص قیمت مصرف‌کننده در آمریکا (CPI) در مقایسه با پیش‌بینی‌های قبلی با 0.2 درصد رشد از 8.6 درصد به 8.8 درصد افزایش پیدا کند. بالاترین نرخ تورم در قیمت مواد غذایی و انرژی و به میزان 1.1 درصد خواهد بود

با نزدیک شدن به موعد برگزاری انتخابات میان دوره‌ای کنگره در ماه نوامبر، درحالی که دموکرات‌ها تلاش می‌کنند نظر رای دهندگان را از مسايلی همچون تورم و افزایش قیمت بنزین منحرف کنند نتایج یک نظرسنجی جدید نشان می‌دهد که آنها در این موضوع شکست خورده‌اند و بحران اقتصادی همچنان دغدغه اصلی آمریکایی‌ها است.

مشاغل خرد در آمریکا تحت تاثیر سطح بالای تورم دايمی قرار گرفته‌اند، به‌طوری‌که کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند در شرایطی که اقتصاد این کشور به شکل فزاینده‌ای به سمت رکود و تورم پیش می‌رود، این مشاغل باید در کوتاه مدت با تورم افسار گریخته دست و پنجه نرم کنند.

انتهای پیام/

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد