تحلیل تکنیکال و بنیادی یک سهم سیمانی | ساوه چه اهداف قیمتی را در سر دارد؟

تحلیل تکنیکال و بنیادی یک سهم سیمانی | ساوه چه اهداف قیمتی را در سر دارد؟

سیمان ساوه با نماد ساوه بعد از یک سال اصلاح اکنون در قالب یک الگوی برگشتی بصورت کف دوقلو در حال ریکاوری بخشی از کاهش قیمت خود در یک سال گذشته می‌باشد. روند قیمتی ساوه در روزهای آینده بورس چگونه خواهد بود؟

به گزارش نبض بورس، ساوه روز گذشته مورخ 28 تیر 1400 را مثبت آغاز کرد، اما در ادامه قیمت کم کم وارد دامنه منفی معاملات شد تا اینکه در لحظات آخر بازار به آستانه پایین معاملات هم رسید. در پایان با معامله 1.6 میلیون برگه سهم و پایانی 3.1 درصد منفی بسته شد.

تحلیل بنیادی ساوه

ساوه در خرداد ماه حدود 78 میلیارد تومان فروش داشته که نسبت به اردیبهشت ماه حدود 40 درصد افت و نسبت به میانگین سال 99 حدود 30 درصد رشد داشته است.

این شرکت توانسته است در فصل بهار 1400 مجموعا 270 میلیارد تومان فروش داشته باشد که نسبت به فصل مشابه سال قبل 81 درصد رشد داشته است.

مقدار فروش شرکت در خرداد ماه حدود 187 هزار تن گزارش شده است که این عدد برای ماه قبل برابر با 292 هزار تن بوده است. نرخ فروش سیمان خاکستری نسبت به اردیبهشت ماه تقریبا بدون تغییر مانده است.

پیش بینی می‌شود سود خالص 111.1 میلیارد تومانی ساوه در بهار با ثبت فروش 267.2 میلیارد بدست آید. به این ترتیب با سرمایه 65.0 میلیارد تومانی موفق به ساخت سود 171.0 تومان به ازای هر سهم می‌شود.

 
 

«ساوه» در زمستان سود خالص 77.0 میلیارد تومانی را با فروش 198.8 میلیارد تومان محقق کرده بود؛ که منتج به سود هر سهم 118.5 تومانی در زمستان شد. برآورد حاشیه سود ناخالص بهار برابر با 59.5 درصد است که حاشیه سود ناخالص این شرکت در عملکرد زمستان 60.1 درصد بود.

تحلیل تکنیکال ساوه
 
 

سیمان ساوه بعد از یک سال اصلاح اکنون در قالب یک الگوی برگشتی بصورت کف دوقلو در حال ریکاوری بخشی از کاهش قیمت خود در یک سال گذشته می‌باشد.

هدف اول قیمتی سهم بر روی 6200-6300 تومان روی فیبوی 0.23 اصلاح اخیر که همزمان خط گردن الگوی برگشتی کف دو قلو نیز محسوب می‌شود، قرار دارد. اگر قیمت موفق به عبور از این محدوده و تثبیت بالای آن شود آنگاه مسیر در میان مدت برای رشد بیشتر تا محدوده‌ی فیبوی 0.61 اصلاح روی 10 هزار تومان نیز فراهم می‌شود.

اندیکاتور RSI در طول یک سال گذشته دو بار به محدوده‌ 70 درصد رسیده است و هر بار با فشار فروش بازار مواجه شده بود و موفق به صعود از این محدوده نشده بود، اما این بار به نظر می‌رسد پتانسیل عبور از آن را دارد که نشانه‌ خوبی برای قیمت سهم در روز‌های آتی می‌تواند باشد.

بیشتر بخوانید:

  • امروز بورس تعطیل است؟
  • چرا عرضه اولیه سپید 15 درصد منفی است؟

 

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد