پیش‌بینی قیمت طلا امروز 17 مرداد + آخرین قیمت طلا و سکه

پیش‌بینی قیمت طلا امروز 17 مرداد + آخرین قیمت طلا و سکه

روز اول هفته، زمان نزول معنادار قیمت سکه و افزایش جزيی دلار بود. روز شنبه، سکه امامی 150هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و به بهای 11میلیون و 150هزار تومان رسید. این افت در شرایطی رخ داد که دلار با افزایش جزيی 10تومانی در محدوده 25هزار و 590تومان قرار گرفت.

به گزارش تجارت‌نیوز، به گفته فعالان، عامل اصلی نزولی شدن سکه، سقوط بهای اونس طلا در بازارهای جهانی بود. طلا روز جمعه به کانال هزار و 760دلاری ریخت و طی یک روز بیش از 40دلار از ارزش خود را از دست داد. معامله‌گران سکه از همان روز جمعه و در معاملات پشت خطی به سقوط اونس واکنش نشان دادند. درحالی که سکه روزهای چهارشنبه و پنج شنبه در بازه 11میلیون و 200 تا 11میلیون و 300هزار تومان نوسان می‌کرد، روز جمعه در معاملات پشت خطی، به یک‌باره در محدوده 11 میلیون و 100 هزار تومان مورد خرید و فروش واقع شد.

روز شنبه سکه‌بازان در برابر شکست مرز 11میلیونی مقاومت کردند؛ ولی نیروی افزایشی خاصی نیز در بازار وجود نداشت که فلز گرانبهای داخلی را به بالای محدوده 11میلیون و 200هزار تومان بازگرداند.یکی از دلایلی که از نگاه معامله‌گران موجب شد سکه در روز شنبه بتواند مرز 11میلیون تومانی را حفظ کند، رفتار قیمت دلار بود.

عدم افت دلار در روز شنبه برای برخی از معامله‌گران به معنای آن بود که ممکن است اسکناس آمریکایی طی روزهای بعدی با عبور از جو هیجانی آغاز به کار ریاست‌جمهوری جدید، در مسیر صعودی قرار بگیرد. درواقع سکه‌بازان در روز شنبه تا حدی با اتکا به احتمال افزایش قیمت دلار در برابر شکست کانالی مقاومت کردند. درصورتی‌که طی روزهای آتی، قیمت دلار در مسیر نزولی قرار بگیرد، سکه به راحتی کانال 11میلیون تومانی را از دست خواهد داد. با این حال، افزایش قیمت دلار به بالای محدوده 25هزار و 800تومانی می‌تواند زمینه‌ساز برگشت افزایشی‌ها به بازار سکه شود.

دنیای اقتصاد نوشت:

سقوط 40 دلاری طلا

طلا بدترین روز و هفته خود را در تقریبا 40 روز گذشته تجربه کرد و به پایین‌ترین سطح خود رسید. فلز زرد با ریزشی 3/ 2درصدی که از اواسط روز جمعه شروع شد، بار دیگر به کانال هزار و 760دلار رسید. قیمت طلا بعد از ریزش شدید اواسط ماه ژوين، در انتهای این ماه به هزار و 760دلار رسید. بعد از آن برای نخستین‌بار، ریزش اخیر موجب شد تا طلای جهانی مجددا به حمایت هزار و 754دلاری نزدیک شود. پایین‌ترین قیمتی که طلا در روز جمعه لمس کرد، هزار و 758دلار در هر اونس بود و درصورتی‌که در روز یکشنبه را پایین‌تر از این قیمت به تمام برساند، باید منتظر ریزش بیشتر طلا تا حداقل قیمت‌های هزار و 730دلار بود.بعد از رسیدن گزارش وزارت کار ایالات متحده و وجود نشانه‌هایی از بازگشت به دوران پساکرونا، دلار آمریکا افزایشی شد و منجر شد تا طلا این روند شدید نزولی در پیش بگیرد. با افزایش میزان اشتغال، نشانه‌های افزایش نرخ بهره روشن‌تر شده‌اند. همین موجب می‌شود تا سرمایه‌گذاران در بازار طلای جهانی با احتیاط بیشتری قدم بردارند.

اهمیت یک مرز برای سکه

به باور تحلیلگران فنی برای سکه‌بازان محدوده 11 میلیون و 200هزار تومانی اهمیت زیادی دارد. درواقع این دسته باور دارند، تا زمانی که فلز گرانبهای داخلی زیر محدوده یادشده قرار دارد، احتمال افت قیمت تا محدوده 10میلیون و 800هزار تومان وجود خواهد داشت. فلز گرانبهای داخلی در صورتی که زیر محدوده 11میلیون و 200هزار تومان باقی بماند، به تدریج با فشار فروش مواجه خواهد شد.

ارزش ذاتی سکه طلا

دیروز بعدازظهر ارزش ذاتی سکه در محدوده 10میلیون و 600هزار تومان قرار گرفت که حدود 5درصد با قیمت بازار فاصله داشت. حباب سکه نشان می‌داد که این فلز گرانبها ظرفیت افت بیشتر قیمت و حتی برگشت به کانال 10میلیونی را دارد؛ ولی معامله‌گران به دلایلی در روز شنبه تا حدی سعی کردند از شدت نزول بکاهند.یکی از عوامل مهم مورد توجه معامله‌گران، نااطمینانی نسبت به روند آینده قیمت دلار بود.

برخی از سکه‌بازان تصور می‌کنند عدم افت دلار در روز شنبه با وجود اخبار مثبت، ممکن است به معنای افزایش بیشتر قیمت اسکناس آمریکایی طی روزهای آتی باشد. وال‌استریت ژورنال روز جمعه گزارش داد که امیرعبداللهیان (به‌عنوان یکی از گزینه‌های احتمالی وزارت خارجه دولت ابراهیم ريیسی) به مقامات اروپایی گفته ایران متعهد به بازگشت به مذاکرات وین است. این خبر موجب شد انتظارات کاهشی در بازار تقویت شود. با این حال، روز شنبه خریداران توانستند قدرت را بار دیگر در دست بگیرند.به گفته فعالان، یکی از عواملی که به افزایش قیمت دلار کمک کرد، افزایش بهای حواله درهم بود. روز شنبه حواله درهم تا آستانه مرز 7هزار تومانی رشد کرد. اگر امروز درهم به بالای مرز 7 هزار تومانی نفوذ نکند، احتمال کاهش قیمت درهم مطرح خواهد شد.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد