نگاهی به مازراتی 18میلیاردی در بازار ایران

نگاهی به مازراتی 18میلیاردی در بازار ایران

ماجرای مازراتی 18 میلیاردی در بازار ایران چیست؟ مشخصات فنی و ظاهری این کواتروپورته گران قیمت را در ادامه بخوانید.

گجت نیوز: ماجرای مازراتی 18 میلیاردی در بازار ایران چیست؟ مشخصات فنی و ظاهری این کواتروپورته گران قیمت را در ادامه بخوانید.

شاید با دیدن قیمت 18 میلیارد تومانی مازراتی کواتروپورته فکر کنید که با گران‌ترین سدان بازار روبه‌رو هستید اما می‌توان با قیمت‌های پایین‌تری هم مالک یکی از این کواتروپورته‌ها شد. مثلا کواتروپورته GTS در بازار ایران تنها با ده هزار کیلومتر کارکرد حدود 9 میلیارد قیمت‌گذاری شده یا برای کواتروپورته S مدل 2012 با چهل هزار کیلومتر کارکرد به 6 میلیارد تومان نیاز دارید.

حال اگر خودروهای بالا را با مرسدس بنز S500 در یک ترازو بگذارید خواهید دید که به علت کمیاب بودن این خودرو، قیمتش تا 15 میلیارد تومان هم رسیده است. حالا در این شرایط باز هم مازراتی می‌تواند از بنز اس 500 پیشی بگیرد.

طی چند روز اخیر شاهد آگهی شدن کواتروپورته‌ای خاص با رنگی نسبتا کمیاب بوده‌ایم که 18 میلیارد تومان قیمت دارد. این سدان ایتالیایی به کلی رنگ عوض کرده است و البته تفاوت‌های آن فقط به رنگ آن محدود نمی‌شود.

بالا رفتن قیمت این خودرو دلیل دارد؛ دلیل آن هم وجود سیستم تعلیق چهار چرخ متحرک آن است. (Q4) کواتروپورته‌های اندکی در ایران وجود دارند که مجهز به چنین سیستم تعلیقی هستند و همان‌ها با قیمت‌هایی باورنکردنی خرید و فروش می‌شوند.

خودروی 18 میلیاردی بازار ایران با اندک تغییراتی در بدنه آن فیس لیفت شده است. در این فیس لیفت شاهد تغییراتی از جمله تعویض جلوپنجره‌ها و سپر هستیم. چراغ‌های جلو قدیمی نیز جای خود را به چراغ‌های جدید داده‌اند. از دیگر تغییرات شگفت انگیز این مازراتی، رینگ‌های طلایی ساوانی بلک دی فورزای آن است که با ترکیب رنگ مشکی بدنه، جلوه خاصی به وجود آورده است. البته ناگفته نماند که مالک این کواتروپورته در حال حاضر ترجیح داده تا رینگ‌های مازراتی GTS را نصب کند.

پیشرانه این خودروی گران قیمت، شش سیلندر سه لیتری تویین توربوی پایه است که 345 اسب بخار قدرت دارد و گشتاوری 500 نیوتن‌متری تولید می‌کند. چنین نیرویی تنها می‌تواند از طریق گیربکس 8 سرعته ZF به چهار چرخ این مازراتی منتقل شود. لازم به ذکر است که قوی‌ترین کواتروپورته کنونی مجهز به پیشرانه‌ای 3.8 لیتری تویین توربوی 523 اسب بخاری است.

شاید بشود گفت که پیشرانه این خودرو ضعیف است اما ضعیف در برابر کدام خودروها؟ مسلما در قیاس با نسخه GTS یا پورشه پانامرا می‌توان از ضعف کواتروپورته 18 میلیاردی سخن گفت اما در غیر این صورت صفت ضعیف برای آن چندان مناسب نیست. البته نسبت به پورشه پانامرا سواری مازراتی نرم‌تر است و در عوض استهلاک بیشتری دارد که بر هیچکس پوشیده نیست.

نسخه کنونی این مازراتی کواتروپورته به لحاظ نمای داخلی و آپشن‌های کابین تفاوتی با مازراتی‌های موجود در بازار ایران ندارد و همچنان باید با امکانات ساده آن سر کنیم. از جمله ضعف‌های این الماس گران قیمت می‌توان به نداشتن رادار، دوربین 360 درجه، هدآپ دیسپلی، کول باکس و استارت دکمه‌ای اشاره کرد.

اما اگر نقاط ضعف را فاکتور بگیریم، می‌توانیم به نقاط قوتی از جمله صندلی‌های بزرگ و ارگونومیک آن، سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک و سیستم صوتی باور اند ویلکینز اشاره کنیم که بی‌نظیر هستند.

local_offerبرچسب‌ها:

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد