بی توجهی سکه به اونس جهانی طلا / پیش‌بینی قیمت طلا و سکه 25 شهریور 1400

بی توجهی سکه به اونس جهانی طلا / پیش‌بینی قیمت طلا و سکه 25 شهریور 1400

در فضایی که دلار توانی برای صعود از خود نشان نداد، سکه نیز کانال 12 میلیون تومانی را از دست داد. روز چهارشنبه فلز گران‌بهای داخلی 80 هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و به بهای 11 میلیون و 970 هزار تومان رسید.

به گزارش تجارت‌نیوز، در بازاری که دلار توانی برای صعود از خود نشان نداد، سکه نیز کانال 12 میلیون تومانی را از دست داد. روز چهارشنبه فلز گران‌بهای داخلی 80 هزار تومان از ارزش خود را از دست داد و به بهای 11 میلیون و 970 هزار تومان رسید. افت قیمت سکه در شرایطی صورت گرفت که بهای اونس طلا در بازارهای جهانی به بالای مرز هزار و 800 دلار صعود کرده بود.

اما در پایان روز اونس جهانی مجددا به زیر این کانال قیمتی بازگشت. در صورتی که دلار از موقعیت نزولی خارج شود، سکه با قدرت به کانال 12 میلیون تومانی بازخواهد گشت. ادامه افت دلار باعث از دست رفتن حمایت 11 میلیون و 800 هزار تومان خواهد شد.

کارشناسان بازار طلا و سکه عقیده دارند با وجود نزول قیمت دلار در کنار افت اونس جهانی، از دست دادن کانال 12 میلیون تومان برای سکه قابل پیش‌بینی و طبیعی است. این کاهش قیمت ادامه دارد؟

فعالان بازار طلا و سکه عقیده دارند با توجه به کاهش نرخ عوامل تاثیرگذار بر قیمت سکه و از دست دادن کانال 12 میلیون تومان، افت قیمت سکه تا قیمت 11 میلیون و 800 هزار تومان محتمل است. به گفته کارشناسان بازار سکه اگر قیمت دلار کانال 27 هزار تومان را از دست بدهد برگشت سکه به کانال 12 میلیون تومان دشوار است.

مطالعه بیشتر: پیش‌بینی قیمت طلا و سکه 25 شهریور 1400 / شرط بازگشت قیمت سکه چیست؟

دنیای اقتصاد نوشت:

سکه، روز چهارشنبه، بار دیگر کانال 12میلیون تومانی را از دست داد و در زیر این سطح به نوسانات خود ادامه داد. از عوامل موثر می‌توان به افت بهای اونس طلا در معاملات بازار جهانی و کاهش نرخ دلار در بازار داخلی اشاره کرد. بر این اساس، هر سکه امامی روز گذشته در قیمت 11میلیون و 970هزار تومان مورد معامله قرار گرفت. لازم به ذکر است که حباب سکه امامی نیز به بالای رقم 300 هزار تومان دست یافته و از طرف دیگر، تقاضا برای دادوستد این کالا کم‌رنگ شده است. با توجه به روند احتمالی آتی طلای جهانی و همچنین فضای امیدبخش برای کاهش تحریم‌ها که افت نرخ دلار را به دنبال خواهد داشت، به نظر می‌رسد قیمت‌ها در بازار طلا و سکه با افت قابل توجهی روبه‌رو شود.

ریزش به کانال 1800 دلاری

قیمت طلا در پایان معاملات روز سه‌شنبه، به دنبال انتشار گزارش تورم ماهانه آمریکا از مرز روانی 1800 دلار فراتر رفت و در قیمت 1807 دلار بسته شد. پس از انتشار گزارش رشد کمتر از انتظار تورم در ماه آگوست، دلار و سود اوراق قرضه آمریکا افت کرد که باعث شد، قیمت طلا بالا برود. آمار شاخص قیمت مصرفی، دلار را عقب راند و بازده اوراق قرضه 10ساله آمریکا هم به پایین‌ترین حد از 24 آگوست نزول کرد. این آمار اندکی پایین‌تر از حد انتظار بود و انتظارات برای اعلام تعدیل برنامه خرید اوراق قرضه بانک مرکزی آمریکا را پایین برد و از قیمت طلا پشتیبانی کرد. بنابراین این فلز گرانبها در معاملات روز چهارشنبه،تا ساعت20 به وقت تهران12دلار افت کرد وبه 1793 دلار رسید.

آخرین اخبار از پیش‌بینی‌های بازار طلا و سکه را در صفحه پیش‌بینی طلا تجارت‌نیوز بخوانید.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد