روند مثبت شاخص تا چه زمانی ادامه دارد؟ / پیش‌بینی بورس امروز دوم آذر

روند مثبت شاخص تا چه زمانی ادامه دارد؟ / پیش‌بینی بورس امروز دوم آذر

وضعیت بورس دیروز در واکنش به چندین خبر مثبت سبز بود. حال سوال اینجاست که این روند تا کی ادامه‌دار است؟

به گزارش تجارت‌نیوز، ایمان ريیسی، کارشناس بازار سهام گفت: در حال حاضر شرایط بازار را نباید با شاخص دو میلیون واحدی مقایسه کرد. در این روزها معامله‌گران و مردم باید با احتیاط معامله کنند.

وی افزود: اکنون بسیاری از سهم‌ها در قیمت‌هایی هستند که روزی آرزوی خرید در این عدد‌ها را داشتیم، اما به دلیل رفتار متناقض دولت اعتماد و خوشبینی سابق از بین رفته است. معتقدم اعتماد از دست رفته در بورس با بهبود و تداوم شرایط مناسب طی یک ماه بازخواهد گشت.

ريیسی اظهار کرد: در اوایل هفته با نشر مطالبی راجع به قطع شدن گاز پتروشیمی‌ها و فلزات و افت قیمت کامودیتی‌ها کمی ترس و فشار فروش مقطعی داشتیم اما باید در نظر داشته باشیم که هنوز تاثیر رشد قبلی کامودیتی‌ها را در گزارش‌ها ندیدیم.

این کارشناس تصریح کرد: از طرفی همانطور که بارها عنوان شده دلار ریزش نخواهد کرد. خبر دیگری که امروز به بازار مخابره شد حذف ارز ترجیحی برخی داروها بود. این موضوع واکنش مثب تگروه دارویی را در پی داشت. در نهایت گروه خودرویی در غیاب دو لیدر اصلی نشان داد وضعیت سودآوری در این صنعت در حال تغییر است.

مطالعه بیشتر: بورس در چه صورتی رشد می‌کند؟ / آیا روند صعودی امروز ادامه دارد؟

پتروشیمی خلیج فارس با نماد فارس دومین شرکت بزرگ بورسی کشور است. ارزش بازار این شرکت تا پایان آبان 1400، 323 هزار میلیارد تومان بوده است. توسعه نماد خاورمیانه با نماد میدکو سومین شرکت بزرگ بورسی است که ارزش آن 280 هزار میلیارد تومان است.

شرکت ملی مس ایران با نماد فملی با ارزش 267 هزار میلیارد تومان و شرکت معدنی و صنعتی گلگهر با نماد کگل و با ارزش بازار 240 هزار میلیار تومان به ترتیب در جایگاه های چهارم و پنجم قرار دارند. ششمین شرکت بزرگ بورسی شرکت معدنی و صنعتی چادرملو با نماد کچاد و ارزش 165 هزار میلیارد تومان است و پس از آن شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی با نماد شستا و با ارزش 156 هزار میلیارد تومان قرار دارد.

شرکت پتروشیمی مارون با نماد مارون در حال حاضر 145 هزار میلیارد تومان ارزش دارد و در جایگاه هشتم است. بیمه پاسارگارد با نماد بپاس و نفت و گاز پارسیان با نماد پارسان به ترتیب با 138 و 136 هزار میلیارد تومان ارزش در چایگاه نهم و دهم قرار گرفته‌اند.

مطالعه بیشتر: بزرگترین شرکت‌های بورسی ایران کدامند؟+اینفوگرافیک

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد