ترخیص 140 هزار تن روغن دپو شده از گمرک شهید رجایی‌

ترخیص 140 هزار تن روغن دپو شده از گمرک شهید رجایی‌

ريیس کل دادگستری هرمزگان از آغاز روند ترخیص 140 هزار تن روغن خوراکی دپو شده در گمرک شهید رجایی درپی ضرب الاجل دستگاه قضایی خبر داد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

صالحی اظهار داشت: در پی ضرب الاجل تعیین شده توسط دستگاه قضایی برای ترخیص 140 هزار تن روغن خوراکی دپو شده در گمرک شهید رجایی بندرعباس، روند ترخیص و بارگیری این محموله بزرگ آغاز شده است.

وی در ادامه افزود: در پی احقاق حقوق عامه و برای نظارت بر بازار و تعدیل قیمت‌ها، 140 هزار تن روغن خوراکی وارداتی موجود در انبار‌های گمرک شهید رجایی بندرعباس پس از مدت مدیدی بلاتکلیفی و ترخیص نشدن توسط صاحبان کالا، هم اکنون به وسیله کامیون‌های سنگین و نیمه سنگین در حال بارگیری و ارسال به مناطق مختلف کشور است.

وی تصریح کرد: بنابر گزارش کارشناسان و مسيولان مربوطه درصورت ادامه معطلی در روند ترخیص، این محموله بزرگ در معرض انقضای تاریخ مصرف قرار می‌گرفت که این موضوع با توجه به تخصیص ارز دولتی به واردکنندگان و همچنین هزینه‌های نگهداری در گمرک منجر به تحمیل خسارت قابل توجهی به بیت المال می‌شد.

ريیس کل دادگستری هرمزگان همچنین ضمن قدردانی از همکاری دستگاه‌های متولی که در این باره با مسيولان قضایی همکاری لازم را داشته اند، خاطرنشان کرد: خوشبختانه با ورود دستگاه قضایی به موضوع و در نتیجه همکاری خوب دستگاه‌های اجرایی و صاحبان کالا و البته با اطلاع رسانی به موقع موضوع از طریق رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما هم اکنون در کمتر از چهار روز پس از ضرب الاجل تعیین شده، با ترخیص این محموله بزرگ، از تحمیل خسارت ناشی از تاخیر به وجود آمده به بیت المال و تجار و واردکنندگان، جلوگیری شد.

اخبار مرتبط

آخرین اخبار بورس و اقتصاد